Παγκόσμια ημέρα γονιμότητας: τροφές που ενισχύουν τη γονιμότητα
Uncategorized

Παγκόσμια ημέρα γονιμότητας: τροφές που ενισχύουν τη γονιμότητα

June 15, 2018

author:

Parenting.gr

Παγκόσμια ημέρα γονιμότητας: τροφές που ενισχύουν τη γονιμότητα

Η 15η Ιουνίου είναι η παγκόσμια ημέρα γονιμότητας. Σύμφωνα με τις έρευνες, ολοένα και περισσότερα ζευγάρια έρχονται αντιμέτωπα με το πρόβλημα της γονίμοτητας. Τι μπορεί να κάνει η διατροφή γι’ αυτό; Ας παραδεχθούμε αρχικά, ότι ο τίτλος έχει βάση αλλά έχει και υπερβολή. Οι τροφές μπορούν να εγγυηθούν την υγεία και την καλή κατάσταση του οργανισμού. Οι τροφές όμως από μόνες τους δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της υπογονιμότητας. Ένας οργανισμός που είναι υγιής και σε καλή κατάσταση είναι πιθανόν πιο γόνιμος από έναν άλλον. Ο άνθρωπος που δεν υιοθετεί βλαβερές για τον οργανισμό συνήθειες, όπως είναι το κάπνισμα ή η κατανάλωση αλκοόλ και το πρόχειρο-γρήγορο φαγητό, είναι σίγουρα περισσότερο γόνιμος από έναν άλλο. Ωστόσο, οι τροφές και συγκεκριμένα κάποιες στις οποίες θα αναφερθούμε παρακάτω, ενισχύουν τη γονιμότητα αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα της υπογονιμότητας.

-Πορτοκάλι και γκρέιπφρουτ

Ένας χυμός με πορτοκάλι και γκρέιπφρουτ ημερησίως βοηθά σημαντικά τον οργανισμό. Αμφότερα τα εσπεριδοειδή είναι γνωστά για την αντιοξειδωτική δράση τους. Ωστόσο τόσο το πορτοκάλι όσο και το γκρέιπφρουτ ενισχύουν το σπέρμα αλλά και την υγεία των ωαρίων. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωση πορτοκαλιού και γκρέιπφρουτ κατά τις ημέρες της ωορρηξίας, μειώνει της χρωμοσωμικές ανωμαλίες που μπορεί να υπάρχουν στα ωάρια κατά 50%! Παράλληλα, η βιταμίνη C εξασφαλίζει την ισορροπία των ορμονών τόσο στις γυναίκες όσο και στους άνδρες. Το πορτοκάλι και το γκρέιπφρουτ βεβαίως μπορείτε να το προσθέσετε σε μικρά κομματάκια μέσα στην πράσινη σαλάτα σας για extra βιταμίνη C!

-Ηλιόσπορος

Ο ηλιόσπορος αποτελεί πλούσια πηγή βιταμίνης Ε. Η βιταμίνη Ε όπως είναι γνωστό, ενισχύει την ανδρική γονιμότητα και συγκεκριμένα, το ανδρικό σπέρμα αποκτά καλύτερη κινητικότητα, καλύτερη σύσταση DNA και γενικά καλύτερη ποιότητα. Ο ηλιόσπορος όμως είναι πλούσιος και σε φυλλικό οξύ που είναι απαραίτητο για τη γυναικεία γονιμότητα. Πώς μπορείτε να καταναλώσετε ηλιόσπορο; Αρχικά με τον παραδοσιακό τρόπο, τρώγοντάς τον δηλαδή ενώ βλέπετε τηλεόραση ή ρεμβάζετε στη βεράντα. Μπορείτε ακόμη να τον προσθέσετε στο χειροποίητο ψωμί, στα αλμυρά κέικ και φυσικά μέσα στις σαλάτες σας.

-Και πλήρες γιαούρτι και πλήρες παγωτό

Οι γυναίκες που καταναλώνουν πλήρες γιαούρτι, σύμφωνα με έρευνες έχουν καλύτερη ωορρηξία. Όμοια αποτελέσματα μπορούμε να έχουμε και από την κατανάλωση παγωτού που είναι πλήρες σε λιπαρά ή άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων όπως είναι το τυρί και το γάλα. Το γιαούρτι είναι ό,τι πρέπει για βραδινό γεύμα αλλά και ένα παγωτάκι την ημέρα, δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.

-Ντοματούλα;

Η ντομάτα θεωρείτε το πιο συνηθισμένο λαχανικό, η διατροφική αξία της ωστόσο είναι πολύτιμη. Το λυκοπένιο σχετίζεται άμεσα με την ανδρική γονιμότητα. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι 8 mg λυκοπένιο ημερησίως, εξασφαλίζουν καλύτερης ποιότητας ανδρικό σπέρμα. Η ντομάτα πέρα από τις σαλάτες και τα φαγητά, μπορεί να καταναλωθεί και σε υπέροχους χυμούς μαζί με την προσθήκη καρότου και άλλων λαχανικών. Το bloody Mary ξεχάστε το. Εδώ μιλάμε για γονιμότητα και το αλκοόλ δεν έχει καμία θέση!

-Το ρόδι!

Το ρόδι με τα αμέτρητα ζουμερά σπόρια που κλείνει στο εσωτερικό του, θεωρείται μια από τις κορυφαίες τροφές στο θέμα της γονιμότητας. Οι επιστήμονες λένε ότι η σοβαρή αντιοξειδωτική του δράση, ενισχύει το ανδρικό σπέρμα. Άνδρες που κατανάλωναν συστηματικά ρόδι –ακόμη και σε χυμό ή συμπλήρωμα- είχαν 60% καλύτερη κινητικότητα σπέρματος.