H μέθοδος pilates στην εγκυμοσύνη
Διατροφή & άσκηση ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ ΥΓΕΙΑ & ΑΣΚΗΣΗ

H μέθοδος pilates στην εγκυμοσύνη

August 6, 2014

author:

Parenting.gr

H μέθοδος pilates στην εγκυμοσύνη

theleadingedge.net_.au_Τι είναι η μέθοδος pilates;

Η μέθοδος pilates γυμνάζει το σώμα σου ώστε να είναι δυνατό, ευλύγιστο και ισορροπημένο. Περιλαμβάνει μια σειρά από κινήσεις και στάσεις οι οποίες βοηθούν το σώμα σου να ενδυναμωθεί και να συντονιστεί. Οι αναπνοές και η χαλαρότητα είναι σημαντικές για να ελέγξεις πως θα κάνεις τις ασκήσεις αυτές. Οι κινήσεις εστιάζουν στην κοιλιακή χώρα, στους μύες του πυελικού εδάφους και τους ραχιαίους μύες, όπου όλοι αυτοί αποτελούν το κλειδί για μια σωστή στάση, ισορροπία και δύναμη. Επίσης, συμβάλουν στην στήριξη της μέσης και της λεκάνης. Αν ενδυναμώσεις το μυϊκό σου σύστημα, θα έχεις και μια καλή καρδιακή λειτουργία. Οι pilates χτίζουν αυτή τη δύναμη μέσα από μια σειρά από ελεγχόμενες, αυξανόμενης δυσκολίας κινήσεις, οι οποίες δεν θα φορτίσουν με ένταση στο σώμα σου.

Πώς μπορεί η μέθοδος pilates να με βοηθήσει στην εγκυμοσύνη μου;

Οι pilates ενδυναμώνουν τους μύες της κοιλιακής χώρας, τους ραχιαίους και τους μύες του πυελικού εδάφους χωρίς να εντείνουν τις αρθρώσεις, οπότε είναι θαυμάσια γυμναστική για μέλλουσες μαμάδες. Κάποιοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι κάνοντας pilates τακτικά έχεις τα ίδια οφέλη όπως και από τις ασκήσεις για το πυελικό έδαφος. Φρόντισε ο γυμναστής σου να είναι εξειδικευμένος στις εγκύους, ή προσπάθησε να βρεις κάποιο τμήμα pilates για εγκύους. Το κύριο όφελος από τις pilates είναι ότι στοχεύουν στους συγκεκριμένους μύες και λειτουργίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν προβλήματα τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και μετά, με έναν πολύ ασφαλή τρόπο.

Η τακτική άσκηση με τη μέθοδο pilates θα σε βοηθήσει στα εξής:
Στην ενδυνάμωση των μυών της κοιλιακής χώρας, οι οποίοι στηρίζουν το σώμα ώστε να αντεπεξέλθει στην ένταση που προκαλείται από το βάρος του μωρού. Οι ορμόνες κάνουν τους ιστούς που ενώνουν τα οστά πιο εύκαμπτους στην εγκυμοσύνη, καθιστώντας σε πιο επιρρεπή στους τραυματισμούς.
Στην μείωση του πόνου της μέσης, καθώς εξασκεί τους βαθείς κοιλιακούς μύες οι οποίοι σταθεροποιούν την μέση και την λεκάνη.
Στην ενδυνάμωση του πυελικού εδάφους, το οποίο στηρίζει το έντερο, την ουροδόχο κύστη και την μήτρα, καθώς το έμβρυο αναπτύσσεται και κινείται. Έτσι, θα αποφύγεις την ακράτεια ούρων όταν βήχεις ή φταρνίζεσαι.
Στην ισορροπία, καθώς θα αισθάνεσαι κάπως πιο αδέξια, ή ότι η ισορροπία σου δεν είναι όπως παλιά, τώρα που είσαι έγκυος. Οι ασκήσεις pilates ενδυναμώνουν την καρδιά και θα σε κάνουν να νιώθεις πιο σταθερή όταν περπατάς καθώς η κοιλιά σου μεγαλώνει.
Στην απομάκρυνση της έντασης από τη μέση και τη λεκάνη, καθώς περιλαμβάνει στάσεις στήριξης στις παλάμες και τα γόνατα, οι οποίες είναι ιδανικές για εγκύους. Κατά το τελευταίο διάστημα της εγκυμοσύνης, θα σε βοηθήσει ώστε να πάρει το μωρό τη σωστή θέση.
Στην χαλάρωση και τον έλεγχο της αναπνοής, που είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες για την εγκυμοσύνη και τον τοκετό.

Κι αν δεν έχω κάνει pilates ποτέ;

Πριν ξεκινήσεις να κάνεις pilates, εντόπισε τους μύες του πυελικού σου εδάφους. Αν μπορείς να κάνεις συσπάσεις της πυελικής χώρας, θα έχεις μεγαλύτερο όφελος από τις ασκήσεις pilates. Αν δεν μπορείς να τους εντοπίσεις, απευθύνσου σε έναν φυσικοθεραπευτή πριν ξεκινήσεις pilates.
Δοκίμασε την ακόλουθη άσκηση για να ελέγξεις σε πόσο καλή κατάσταση είναι η σταθερότητα του κορμού σου. Ίσως χρειαστεί να τη δοκιμάσεις περισσότερες από μια φορές μέχρι να την καταφέρεις: Βάλε τις παλάμες και τα γόνατα στο πάτωμα. Ευθυγράμμισε τις παλάμες με τους ώμους και τα γόνατα με τα ισχία. Ίσιωσε την πλάτη. Κάνε την προσπάθειά σου μπροστά σε έναν καθρέφτη, για να τσεκάρεις ότι την κάνεις σωστά. Εισέπνευσε και σφίξε τους μύες του πυελικού εδάφους. Ταυτόχρονα, σφίξε την κοιλιά προς τα μέσα. Κράτησε τη στάση αυτή για 5 με 10 δευτερόλεπτα και χαλάρωσε. Μην σταματήσεις να αναπνέεις κανονικά όσο εκτελείς την άσκηση.
Αν καταφέρεις να την κάνεις, και να την επαναλάβεις για 10 φορές, αυτό σημαίνει ότι το πυελικό έδαφος και οι κοιλιακοί μύες σου λειτουργούν καλά. Αυτή η άσκηση είναι κατάλληλη και ασφαλής για κάθε στάδιο της εγκυμοσύνης σου.

Δες εδώ περισσότερες ασκήσεις pilates για μέλλουσες μητέρες ανάλογα με το στάδιο της εγκυμοσύνης.