Τι να τρώτε και τι να αποφεύγετε εάν προσπαθείτε να κάνετε παιδί
ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Τι να τρώτε και τι να αποφεύγετε εάν προσπαθείτε να κάνετε παιδί

August 17, 2020

author:

Parenting.gr

Τι να τρώτε και τι να αποφεύγετε εάν προσπαθείτε να κάνετε παιδί

Η διατροφή επηρεάζει σημαντικά την υγεία μας, πόσω μάλλον σε «ευαίσθητες» περιόδους της ζωής, όπως για παράδειγμα όταν μια γυναίκα προετοιμάζει το σώμα της για να αποκτήσει παιδί.

Παρακάτω θα δείτε μερικές βασικές διατροφικές συμβουλές «προετοιμασίας», με την υπογραφή των ειδικών!

Ακολουθήστε τις συμβουλές του Χόρχε Τσαβάρρο, καθηγητή Διατροφολογίας και Επιδημιολογίας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ.

Τι πρέπει να τρώτε

– Προϊόντα ολικής άλεσης: Βρώμη, ψωμί ολικής άλεσης και άλλους υδατάνθρακες με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, καθώς βοηθούν στην αποτελεσματική ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης και ινσουλίνης στον οργανισμό, παράγοντας που θεωρείται πως ενισχύει τη γονιμότητα.

– Φυτικές πρωτεΐνες: Οι φυτικές πρωτεΐνες, όπως αυτές που βρίσκονται στη σόγια, τους ξηρούς καρπούς και τα όσπρια, προστατεύουν από διαταραχές της ωορρηξίας.

– Φυλλώδη λαχανικά: Είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, το οποίο συμβάλλει ώστε ο κύκλος της περιόδου να είναι σταθερός και να μπορεί να υπολογιστεί με μεγαλύτερη ακρίβεια το στάδιο της ωορρηξίας.

– Φασόλια και φακές: Εκτός από καλές πηγές πρωτεΐνης, τα φασόλια και οι φακές παρέχουν επίσης σίδηρο, ένα πολύτιμο μέταλλο που συνδέεται με την αυξημένη γονιμότητα.

Τι πρέπει να αποφεύγετε

– Τρανς λιπαρά: Είναι εξαιρετικά ανθυγιεινά και απαντώνται κυρίως στα τηγανητά και σε ορισμένα συσκευασμένα τρόφιμα. Τα τρανς λιπαρά ενδέχεται να αποτελούν κίνδυνο για τη γυναικεία γονιμότητα. Αποφύγετε προϊόντα στην ετικέτα των οποίων αναγράφεται η ένδειξη «περιέχει μερικώς υδρογονωμένα έλαια».

– Αναψυκτικά: Τα αναψυκτικά έχουν συνδεθεί στο πλαίσιο επιστημονικής μελέτης με τον κίνδυνο υπογονιμότητας. Η ποσότητα που θεωρείται επικίνδυνη είναι τα 3 ή και περισσότερα κουτάκια αναψυκτικού την ημέρα.

– Αλκοόλ: Η αποχή από το αλκοόλ δεν συνιστάται μόνο στην εγκυμοσύνη αλλά και πριν από αυτή. Το αλκοόλ ενδέχεται να επηρεάσει τη γονιμότητα των γυναικών.

– Κόκκινο κρέας: Αποφύγετε την υπερκατανάλωση κόκκινου κρέατος, καθώς το κρέας γενικώς –αλλά κυρίως το κόκκινο– έχει συνδεθεί με τον αυξημένο κίνδυνο υπογονιμότητας.

Πηγή: onmed.gr

Διαβάστε επίσης:

Διατροφή για μια υγιή εγκυμοσύνη

Πως να κοιμάσαι καλύτερα κατά την εγκυμοσύνη!

Originally posted 2016-03-15 08:02:58.