Τα παιδιά χρειάζονται περισσότερο από μια εβδομάδα προκειμένου να επανέλθουν στους ρυθμούς του σχολείου

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Σύμφωνα με τα ευρήματα ερευνητών, για τα παιδιά που επιστρέφουν από αρκετές εβδομάδες χωρίς εργασία για το σπίτι, έχοντας συνηθίσει να κοιμούνται αργά το βράδυ ή να τεμπελιάζουν με τις πυτζάμες τους, η επιστροφή στη σχολική ρουτίνα αποτελεί ένα πραγματικό σοκ για τον οργανισμό τους.

Η έλλειψη συγκέντρωσης, τα μειωμένα επίπεδα ενέργειας και η αυξημένη ευερεθιστότητα βρίσκονται μεταξύ των ζητημάτων τα οποία φαίνεται να ταλαιπωρούν τα παιδιά κατά την επιστροφή τους στην σχολική τάξη.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη σε δείγμα 2 χιλιάδων γονέων, τα 2/3 των τελευταίων, ανέφεραν πως τα παιδιά τους δυσκολεύτηκαν να επανέλθουν στη σχολική καθημερινότητα, με τον τυπικό χρόνο τον οποίον χρειάζονταν για την προσαρμογή να βρίσκεται στη μια εβδομάδα και μια ημέρα.

Επιπρόσθετα, η έρευνα έδειξε πως το 58% των παιδιών αντιμετώπισαν με «γκρίνια» την επιστροφή τους στο σχολείο, και το 22% ήταν περισσότερο πιθανό να δημιουργήσει προβλήματα με τους δασκάλους του.

Η Δρ Emma Derbyshire, ειδικός στη δημόσια υγεία και την παιδική διατροφή στο Soreen, που επέβλεψε την διεξαγωγή της έρευνας, αναφέρει: Μετά τις σχολικές διακοπές, η επιστροφή των παιδιών πίσω στην σχολική ρουτίνα μπορεί να είναι μια δύσκολη υπόθεση. Η σχολική μέρα μπορεί να φαίνεται ατελείωτη για τα παιδιά, και όταν πηγαίνετε να τα πάρετε στο τέλος της ημέρας είναι πιθανό να γκρινιάζουν και να βιώνουν μια απογευματινή πτώση ενέργειας.

Η έρευνα του Soreen αποκάλυψε επίσης πως το 40% των παιδιών αντιστεκόταν να κάνει την εργασία για το σπίτι και το 36% παρουσίαζε λιγότερο ενδιαφέρον για μάθηση. Δυστυχώς, το 45% των παιδιών παραπονιούνται πως δεν τους αρέσει γενικά το σχολείο κατά τις πρώτες εβδομάδες.

Προκειμένου να κάνουν επανεκκίνηση στο βιολογικό ρολόι των παιδιών τους και να το το «γυρίσουν» από τη λειτουργία διακοπών στη λειτουργία σχολείου, αρκετοί ήταν οι γονείς που επέβαλαν τον ύπνο πιο νωρίς το βράδυ (62%) και εκείνοι που όρισαν συγκεκριμένες ώρες γεύματος (35%). Μεταξύ άλλων, βρίσκονται οι γονείς που παραδέχτηκαν πως έδιναν στα παιδιά τους περισσότερα ζαχαρούχα σνακς (12%) και εκείνοι που έβαζαν στα παιδιά τους περισσότερη εργασία για το σπίτι (21%) προκειμένου να επιταχύνουν την επανένταξή τους στη σχολική ρουτίνα.

Στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν την κούραση, το λήθαργο και την έλλειψη συγκέντρωσης, 4 στους 10 γονείς εφοδίαζαν τα παιδιά τους με φαγητά τα οποία θα μπορούσαν να τους χαρίσουν αυξημένη ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όμως παρατήρησαν ότι αυτή η επιλογή είναι αρνητικά αποτελέσματα. Ένας στους έξι γονείς ανέφεραν πως η κατανάλωση τροφίμων υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και λιπαρά, έτειναν να κάνουν τα παιδιά τους να αισθάνονται περισσότερο ταραγμένα, με το 1/5 αυτών να μην μπορούσαν να διατηρήσουν τη συγκέντρωσή τους για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Το ένα τέταρτο εκ των γονιών που συμμετείχαν στην έρευνα του onepoll.com ανέφεραν πως τα επίπεδα ενέργειας των παιδιών τους έφταναν στο μέγιστό τους και έπειτα έπεφταν ιδιαίτερα γρήγορα μετά από την κατανάλωση ενός γλυκού. Η Δρ. Emma Derbyshire προσθέτει: Η διατήρηση μιας καλής και ισορροπημένης διατροφής είναι ζωτικής σημασίας για τη βοήθεια της εισαγωγής ενός παιδιού πίσω στην σχολική καθημερινότητα, ώστε να έχει την απαραίτητη ενέργεια για ολόκληρη την ημέρα. Η χρήση ζαχαρούχων σνακς για τα παιδιά σας θα μπορούσε μόνο να επιδεινώσει το πρόβλημα των ενεργειακών αυξομειώσεων που συνηθίζει να προκαλεί η ζάχαρη στα παιδιά σας.

Συμβουλές για “ευκολότερη” επιστροφή των παιδιών στη σχολική ρουτίνα

Δίαιτα

Θα πρέπει να προσφέρετε στα παιδιά ποικιλία τροφών, προκειμένου εκείνα να λαμβάνουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται. Το πρωινό γεύμα δεν πρέπει να παραλείπεται καθώς έχει τη δυνατότητα να προσφέρει στα παιδιά σας όλες τις βασικές βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που χρειάζονται, καθώς επίσης και διαιτητικές ίνες. Για τις ημέρες που δεν έχετε αρκετό χρόνο, μια καλή ιδέα είναι να πακετάρετε μερικά φρέσκα φρούτα και σνακ τα οποία τείνουν να αποδεσμεύουν την ενέργειά που διαθέτουν με περισσότερο αργό ρυθμό, και αποτελούν εξαιρετικές ιδέες για παιδικά γεύματα καθώς θα τα βοηθήσουν να διατηρήσουν τα επίπεδα ενέργειάς τους υψηλά.

Ύπνος

Οι ανάγκες του ύπνου γενικά μεταξύ των παιδιών μπορεί να διαφέρουν, ωστόσο τα παιδιά που βρίσκονται στη σχολική ηλικία, έχουν ανάγκη από περίπου 10 ώρες ύπνου. Επίσης, θα έπρεπε να αρχίσουν να ηρεμούν περίπου 1 ώρα πριν τον βραδινό τους ύπνο. Συνεπώς  η χρήση συσκευών όπως τα iPad’s ή η τηλεόραση θα έπρεπε να αποφεύγονται γιατί περισσότερο ξεσηκώνουν παρά ηρεμούν τα παιδιά. Ένα καλό μπάνιο, ένα ζεστό ρόφημα από γάλα ή η ανάγνωση ενός παραμυθιού θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα παιδιά σας να χαλαρώσουν και να προετοιμαστούν για ύπνο.

Ρουτίνα

Για τους περισσότερους από εμάς η ρουτίνα είναι το κλειδί. Ακολουθώντας μια ρουτίνα, τα παιδιά μπορούν να γνωρίζουν τι να περιμένουν και πότε να το περιμένουν. Συνεπώς, ένα καλό και υγιεινό πρωινό, ένα ποτήρι νερό πριν από το σχολείο, ένα ενδιάμεσο σνακ και ρόφημα, ένα ισορροπημένο μεσημεριανό, ένα απογευματινό σνακ και ένα βραδινό γεύμα που θα συνοδεύετε από  διάβασμα ή ορισμένες οικογενειακές δραστηριότητες, μπορεί πραγματικά να βοηθήσουν τα παιδιά σας και να αποτρέψουν συγχύσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε  εντάσεις και τσακωμούς.

Νοοτροπία

Αντί απλά να πιέζετε τα παιδιά σας να επιστρέψουν στη ρουτίνα του σχολείου, θα ήταν καλύτερα να μιλήσετε μαζί τους για αυτό. Ίσως να τους λείπει κάποιος συγκεκριμένος φίλος τους ή κάποια δραστηριότητα που συνήθιζαν να κάνουν στο σχολείο. Ξεκινήστε να τα προετοιμάζετε αφήνοντάς τα να συμμετέχουν σε δουλειές που σχετίζονται με το σχολείο. Πχ κάντε μαζί τα ψώνια για το κολατσιό τους ή τη γραφική τους ύλη.

 

 

The post Τα παιδιά χρειάζονται περισσότερο από μια εβδομάδα προκειμένου να επανέλθουν στους ρυθμούς του σχολείου appeared first on Mommy.gr.

Περισσότερα άρθρα