Τα λάθη που κάνουμε με τη διατροφή των παιδιών το καλοκαίρι

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Το καλοκαίρι είναι μια ξέγνοιαστη εποχή για μικρούς και μεγάλους. Το αυστηρό πρόγραμμα των παιδιών χαλαρώνει και οι κανόνες “παραβιάζονται” με περισσότερη άνεση και επιείκεια από τους γονείς. Τα παιδιά κοιμούνται πιο αργά το βράδυ, επιτρέπεται να δουν περισσότερη ώρα τηλεόραση και να μείνουν στην πλατεία μέχρι να νυχτώσει. Αντίστοιχα, το καλοκαίρι χαλαρώνουν και οι διατροφικοί κανόνες. Αλλάζει η ρουτίνα και χάνεται η αυστηρότητα στην τήρηση των κανόνων τ

ου τραπεζιού, αλλά κυρίως πολλές “απαγορευμένες” τροφές γίνονται καθημερινή επιλογή.

Είναι γεγονός ότι κατά την περίοδο των διακοπών γίνονται πολλά διατροφικά λάθη και τα παιδιά φορτώνονται εκτός από κακές συνήθειες και κακές τροφές. Παρόλα αυτά, το σημαντικό είναι οι γονείς να έχουν τον έλεγχο της κατάστασης και να μην αφήνουν τα λάθη να ξεπερνούν τα σωστά.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τα πιο κοινά λάθη που κάνουμε με τη διατροφή των παιδιών το καλοκαίρι:

Παραλείπουμε το πρωινό

Είναι ένα πολύ συνηθισμένο λάθος που κάνουμε όλοι. Ιδίως εάν τα παιδιά αργούν να ξυπνήσουν, παραλείπουν το πρωινό και κάθονται απευθείας στο μεσημεριανό τραπέζι. Ή αντικαθιστούν ένα θρεπτικό και φρέσκο πρωινό, με ένα γλυκό που έχει περισσέψει από το προηγούμενο βράδυ. Όμως, το πρωινό  είναι το σημαντικότερο παιδικό γεύμα και είναι ικανό να επηρεάσει τη διάθεση των μικρών σας. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραλείπεται. Ενδεικτικά, μπορείτε να επιλέξετε γάλα με δημητριακά που είναι αποτελεσματικός διατροφικός συνδυασμός για κάθε παιδί  και να γεμίσετε τα παιδιά με ενέργεια και καλή διάθεση.

Δεν δίνουμε σημασία στα σνακ που επιλέγουμε 

Ίσως θα πρέπει να είστε περισσότερο αυστηροί με τα σνακ που επιλέγετε για τα παιδιά σας.  Τα σνακ μπορούν να ανατρέψουν όλο το διατροφικό πρόγραμμα των παιδιών και να καταστρέψουν όλη τη δική σας προσπάθεια. Τα πιο συνηθισμένα λάθη είναι τα σνακ που συνοδεύουν τα παιδιά στην παραλία. Με δεδομένο όμως ότι την περισσότερη ώρα της ημέρας τα παιδιά είναι στη θάλασσα, τελικά τα σνακ μετατρέπονται στο πιο σημαντικό γεύμα. Η  συνεργάτης του mommy κλινική διαιτολόγος – διατροφολόγος Βασιλική Γρηγορίου προτείνει να αποφεύγετε  τυποποιημένα προϊόντα που κρύβουν μεγάλες  έως και  υπέρογκες ποσότητες ζάχαρης και λιπαρών και να επιλέγετε φρούτα, λαχανικά, σάντουιτς με ψωμάκι ολικής αλέσεως που θα έχετε ετοιμάσει από το σπίτι, ξηρούς καρπούς και superfoods (blueberries, rasberries, cranberries κ.α.).

Επιλέγουμε ελαφριά γεύματα 

Καλό είναι να αποφεύγετε τα βαριά, πικάντικα και τηγανιτά γεύματα. Δώστε έμφαση στα λαχανικά της εποχής και σκεφτείτε διαφορετικούς και κυρίως δημιουργικούς τρόπους για να τα μαγειρέψετε. Το βράδυ μην “φορτώνετε” τα παιδιά με μεγάλες ποσότητες και γλυκά.

Χάνουμε το μέτρημα στα παγωτά 

Είναι γεγονός ότι τα παγωτά είναι ο  καλοκαιρινός πειρασμός των παιδιών και ανυπομονούν να τα απολαύσουν. Προφανώς δεν θα τους τα στερήσετε αλλά δεν θα πρέπει να είσαστε υπερβολικοί στην ποσότητα. Θα πρέπει να βάλετε όρια και κανόνες και να προσπαθήσετε να τους τηρήσετε. Συγκεκριμένα,  η αποδεκτή ποσότητα είναι περίπου 65 -85 γραμμάρια ή με άλλα λόγια ένα παγωτίνι.  Επίσης, καλό είναι να αποφεύγετε παγωτά φορτωμένα με επιπλέον υλικά (καραμέλα, σιρόπια, μπισκότα)  που ανεβάζουν τη θερμιδική αξία του παγωτού.  Η καλύτερη επιλογή είναι για άλλη μια φορά το χειροποίητο προϊόν που έχετε φτιάξει εσείς με υλικά που γνωρίζετε την προέλευσή τους.

Νερό

Το καλοκαίρι η απότομη αύξηση στη θερμοκρασία και η ζέστη προκαλούν αφυδάτωση στο παιδί, η οποία γίνεται αντιληπτή με την έντονη εφίδρωση. Δεν πρέπει να ξεχνάτε να δίνετε συνεχώς νερό στα παιδιά. Εκτός από υγρά όπως χυμούς, γάλα κτλ,  τα παιδιά πρέπει να πίνουν και νερό. Επειδή όμως τα ίδια δεν θα νιώσουν την ανάγκη να εκφράσουν τη δίψα τους ή μπορεί να ξεχαστούν με το παιχνίδι, εσείς θα πρέπει να τους το υπενθυμίζετε συνεχώς.

The post Τα λάθη που κάνουμε με τη διατροφή των παιδιών το καλοκαίρι appeared first on Mommy.gr.

Περισσότερα άρθρα