Πρησμένα πόδια στην εγκυμοσύνη; Οι λόγοι που συμβαίνει και τί να κάνετε
7hmeres ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Πρησμένα πόδια στην εγκυμοσύνη; Οι λόγοι που συμβαίνει και τί να κάνετε

July 14, 2020

author:

Parenting.gr

Πρησμένα πόδια στην εγκυμοσύνη; Οι λόγοι που συμβαίνει και τί να κάνετε

Γιατί είναι οι αστραγάλοι και τα πόδια μου τόσο διογκωμένα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Αυτό που βιώνετε είναι οίδημα – αυτό είναι όταν το πλεονάζον υγρό συλλέγεται στους ιστούς σας. Είναι φυσιολογικό να έχετε έναν ορισμένο βαθμό οιδήματος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, επειδή στο σώμα σας διατηρείτε περισσότερο νερό. Αλλαγές στη χημεία του αίματός σας επίσης προκαλούν τη μετατόπιση κάποιου υγρού στους ιστούς σας.

Επιπλέον, η μήτρα σας καθώς μεγαλώνει ασκεί πίεση στις φλέβες της πυέλου σας και στην κοίλη φλέβα σας (η μεγάλη φλέβα στη δεξιά πλευρά του σώματος που μεταφέρει το αίμα από τα κάτω άκρα σας πίσω στην καρδιά). Η πίεση επιβραδύνει την επιστροφή του αίματος από τα πόδια σας, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνεται, και να αναγκάζει το υγρό από τις φλέβες σας να περάσει μέσα στους ιστούς των ποδιών και των αστραγάλων σας.

Για το λόγο αυτό, το οίδημα είναι πιο πιθανό να σας προβληματίσει κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου. Μπορεί να είναι ιδιαίτερα σοβαρό για τις γυναίκες με υπερβολικό αμνιακό υγρό ή για εκείνες που φέρουν δίδυμα. Το οίδημα τείνει επίσης να είναι χειρότερο κατά το τέλος της ημέρας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Αφού γεννήσετε, το πρήξιμο θα εξαφανιστεί αρκετά γρήγορα καθώς το σώμα σας αποβάλλει την περίσσεια υγρού. Μπορεί να παρατηρήσετε ότι η ούρηση και η εφίδρωση είναι αυξημένες κατά τις πρώτες ημέρες μετά τον τοκετό.

Πότε πρέπει να ανησυχούμε για τη διόγκωση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Μια ορισμένη ποσότητα οιδήματος είναι σύνηθες στους αστραγάλους και στα πόδια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Μπορείτε επίσης να έχετε κάποιο ήπιο οίδημα στα χέρια σας.

Καλέστε τη μαία ή το γιατρό σας εάν παρατηρήσετε πρήξιμο στο πρόσωπό σας ή πρήξιμο γύρω από τα μάτια σας, περισσότερο από ελαφρά διόγκωση των χεριών σας, ή υπερβολικό ή ξαφνικό πρήξιμο των ποδιών ή των αστραγάλων σας. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα σημάδι προεκλαμψίας, μιας σοβαρής κατάστασης.

Επίσης, καλέστε αμέσως τον γυναικολόγο σας εάν παρατηρήσετε ότι το ένα πόδι είναι πολύ πιο πρησμένο από το άλλο, ειδικά αν έχετε οποιοδήποτε πόνο ή ευαισθησία στην κνήμη ή το μηρό σας. Αυτό θα μπορούσε να σημάνει έναν θρόμβο αίματος, μια άλλη σοβαρή κατάσταση.

Τι μπορώ να κάνω για να μειώσω τη διόγκωση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Μπορείτε να ανακουφιστείτε από την αυξημένη πίεση στις φλέβες σας, ξαπλώνοντας στο πλευρό σας. Επειδή η κάτω κοίλη φλέβα βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του σώματός σας, το να ξαπλώσετε στην αριστερή πλευρά σας λειτουργεί καλύτερα.

Εδώ είναι μερικές ακόμα συμβουλές:

Σηκώστε τα πόδια σας ψηλά όποτε αυτό είναι δυνατό. Στη δουλειά, βοηθά το να έχετε ένα σκαμνί ή μία στοίβα  βιβλία κάτω από το γραφείο σας.

    Μην σταυρώνετε τα πόδια ή τους αστραγάλους σας ενώ κάθεστε.

    Τεντώνετε τα πόδια σας συχνά, ενώ κάθεστε: Τεντώστε τα πόδια σας έξω, με τη φτέρνα πρώτα, και κάντε flex απαλά για να τεντώσετε τους μυες της γαστροκνημίας σας. Περιστρέψτε τους αστραγάλους σας και κουνήστε τα δάχτυλα των ποδιών σας.

    Κάντε τακτικά διαλείμματα από την όρθια ή καθιστή θέση. Ένας σύντομος περίπατος κάθε τόσο θα βοηθήσει να αποτρέψει τη συγκέντρωση του αίματος στα κάτω άκρα σας.

    Φορέστε άνετα παπούτσια που είναι μαλακά ώστε να φιλοξενήσουν κάθε πρήξιμο στα πόδια σας.

    Μην φοράτε κάλτσες ή καλσόν που είναι στενά στις ζώνες γύρω από τους αστραγάλους ή τις γάμπες σας.

    Δοκιμάστε καλσόν μητρότητας. Φορέστε τα προτού σηκωθείτε από το κρεβάτι το πρωί, ώστε το αίμα να μην έχει την ευκαιρία να συγκεντρωθεί γύρω από τους αστραγάλους σας.

    Πίνετε άφθονο νερό. Παραδόξως, αυτό βοηθά το σώμα σας να διατηρήσει λιγότερο νερό.

    Να ασκείστε τακτικά: ειδικά το περπάτημα, το κολύμπι ή ένα ποδήλατο γυμναστικής μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά. Ή δοκιμάστε το αερόμπικ νερού – η βύθιση στο νερό μπορεί να βοηθήσει να μειώσει προσωρινά το πρήξιμο, ιδίως αν η στάθμη του νερού φτάνει μέχρι τους ώμους σας.

    Να τρώτε υγιεινά, και να αποφεύγετε το πρόχειρο φαγητό.

Προσπαθήστε να μην αφήσετε το πρήξιμο να σάς καταβάλλει. Το θέαμα των πρησμένων αστραγάλων σας κατά πάσα πιθανότητα θα σάς απογοητεύει, αλλά το οίδημα είναι μια προσωρινή κατάσταση που θα περάσει σύντομα μετά τον τοκετό.

Διαβάστε επίσης:

Καούρα στην εγκυμοσύνη; Αντιμετωπίστε την!

Οι εξετάσεις για την εγκυμοσύνη

Aqua yoga στην εγκυμοσύνη και κατακράτηση υγρών