Πώς θα προσθέσεις περισσότερα αντιοξειδωτικά στη διατροφή του παιδιού σου
ΠΑΙΔΙ

Πώς θα προσθέσεις περισσότερα αντιοξειδωτικά στη διατροφή του παιδιού σου

January 13, 2022

author:

Parenting.gr

Πώς θα προσθέσεις περισσότερα αντιοξειδωτικά στη διατροφή του παιδιού σου

Οι συστάσεις διατροφής που απευθύνονται στους γονείς είναι αμέτρητες και μπορούν πραγματικά να τους μπερδέψουν. Τα πάντα για την κάλυψη των παιδικών αναγκών αλλά λίγα λόγια για τα αντιοξειδωτικά παρότι είναι τόσο απαραίτητα και στην παιδική διατροφή. Ας δούμε με ποιους τρόπους μπορούν να γίνουν μέρος της καθημερινότητας της παιδικής διατροφής.

Πριν απ’ όλα ας διευκρινίσουμε τι είναι τα αντιοξειδωτικά και γιατί είναι τόσο απαραίτητα.

Τα αντιοξειδωτικά είναι χημικές ενώσεις που βρίσκονται στη σύσταση των τροφών φυτικής προέλευσης. Δουλειά τους είναι να προστατεύσουν τις ανίσχυρες πρωτεϊνες και τα λιπίδια στις μεμβράνες των κυττάρων εξουδετερώνοντας τα αποτελέσματα της οξείδωσης αλλά και τις ελεύθερες ρίζες, μετατρέποντάς τες σε ουσίες μη τοξικές και ακίνδυνες.

Τροφές με σοβαρή αντιοξειδωτική δράση:

Τροφές πλούσιες σε Βιταμίνη C

Επαρκείς πηγές αντιοξειδωτικών είναι οι τροφές που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά. Τέτοιες τροφές είναι τα εσπειδοειδή, τα μούρα, τα πράσινα λαχανικά όπως το σπανάκι, οι πράσινες πιπεριές, το μπρόκολο, τα σπαράγγια. Ακόμη ο ανανάς, το πεπόνι, οι φράουλες και οι ντομάτες.

Τροφές πλούσιες σε Βιταμίνη Ε

Τέτοιες τροφές είναι τα καρύδια, τα δημητριακά ολικής άλεσης, το μαύρο ρύζι, τα φυτικά έλαια και φυσικά τα όσπρια. Φακές και φασόλια είναι πολύ ψηλά στη λίστα.

Το πολύτιμο Σελήνιο

Η μαγιά μπίρας, το κοτόπουλο, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά, ο σολομός, ο τόνος, τα θαλασσινά, το σκόρδο είναι πλούσια σε σελήνιο. Παρότι, προτιμάμε για την αντιοξειδωτική τους δράση τροφές φυτικής προέλευσης, δεν γίνεται να υποτιμήσουμε και τις τροφές ζωικής προέλευσης που όμως έχουν αντιοξειδωτικά.

Β-καροτένιο και πολυφαινόλες

Τα βρίσκουμε σε τροφές όπως φρούτα και λαχανικά. Κεράσια, σταφύλια, μούρα, καρότα, σπανάκι, μπρόκολο. Ακόμη σε αρωματικά φυτά και φυσικά στο τσάι, είτε είναι πράσινο, μαύρο ή λευκό. Θα λατρέψεις αν σου πούμε ότι πλούσιο σε πολυφαινόλες είναι το κακάο και τα παράγωγά του. Μαύρη σοκολάτα στην παιδική διατροφή είναι must σε σχέση με τις σοκολάτες γάλακτος…

Λυκοπένιο

Ντομάτες, γκρέιπφρουτ, καρπούζι και φυσικά πιπεριές. Είναι κάπως δύσκολο να δώσεις χυμό από γκρέιπφρουτ σε ένα παιδί καθώς είναι αρκετά πικρός. Η λύση όμως να προσθέτεις καθημερινά ένα γκρέιπφρουτ στον χυμό πορτοκάλι που του δίνεις μαζί με λίγο μέλι, λειτουργεί. Δοκίμασέ το!

Συνένζυμο Q10

Σκουμπρί, σαρδέλα και φυσικά σόγια. Πώς θα δώσεις σόγια σε ένα παιδί; Μπορείς να φτιάξεις ένα νοστιμότατο smoothie με φρούτα και γάλα σόγιας για το απογευματινό του.

Τέλος, το ρόδι, που είναι μια κατηγορία μόνο του αφού είναι το πιο ισχυρό αντιοξειδωτικό. Πλούσιο σε βιταμίνες A,C,E, φολικό οξύ, σίδηρο, κάλλιο, φυτικές ίνες.