Οι καλύτερες τροφές για τη στοματική υγεία του παιδιού
ΠΑΙΔΙ

Οι καλύτερες τροφές για τη στοματική υγεία του παιδιού

September 22, 2017

author:

Parenting.gr

Οι καλύτερες τροφές για τη στοματική υγεία του παιδιού

Έχουμε διαβάσει πολλά για τις τροφές που κάνουν τα παιδιά πιο έξυπνα. Ακόμη ξέρουμε ποιες τροφές κάνουν πιο γερά τα οστά. Όμως ποιες είναι οι τροφές που ενισχύουν τη στοματική υγεία, προστατεύουν και κάνουν τα δόντια πιο δυνατά;

Διάβασε παρακάτω πώς θα βοηθήσεις τη στοματική υγεία του παιδιού σου.

Τα γαλακτοκομικά είναι πρώτα στη λίστα. Το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι βοηθούν στην εξουδετέρωση οξέων που παράγονται στο στόμα. Ακόμη, τα γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και είναι πλούσια σε ασβέστιο που κάνει τα δόντια γερά και δυνατά.

Το άπαχο κρέας, τα πουλερικά, τα αυγά και τα ψάρια περιέχουν φώσφορο που μαζί με το ασβέστιο διατηρούν το σμάλτο των δοντιών ισχυρό. Τα λιπαρά ψάρια όπως είναι ο σολομός, είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που βοηθούν στην πρόληψη της ουλίτιδας.

Φρούτα και λαχανικά που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό διεγείρουν την παραγωγή σάλιου που συμβάλλει στον αυτοκαθαρισμό των δοντιών. Ακόμη, η βιταμίνη C που υπάρχει άφθονη στα πορτοκάλια, στις φράουλες, στα ακτινίδια και στις πράσινες πιπεριές είναι σημαντική για την υγεία των ούλων.

Οι ξηροί καρποί διεγείρουν επίσης την παραγωγή σάλιου και περιέχουν πρωτεΐνες που μπορούν να ενισχύσουν τα δόντια. Τα καρύδια είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που προλαμβάνουν την ουλίτιδα.

Όσο ισορροπημένη και υπέρ της στοματικής υγείας κι αν είναι όμως η διατροφή, υπάρχουν βασικά λάθη που είναι δυνατόν να «σαμποτάρουν» την προσπάθεια. Τροφές πλούσιες σε ζάχαρη για παράδειγμα ή τροφές πλούσιες σε οξέα όπως το λεμόνι σε υπερβολικές ποσότητες είναι δυνατόν να βλάψουν τα δόντια. Ιδιαιτέρως σχολαστικά τέλος, θα πρέπει να βουρτσίζονται τα δόντια τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα για την αποφυγή πλάκας, πέτρας, ουλίτιδας και τερηδόνας. Η οδοντόβουρτσα θα πρέπει να αντικαθίσταται αυστηρά κάθε 3 ή 4 μήνες.