Καλοκαίρι και εγκυμοσύνη. Τι πρέπει να γνωρίζετε;

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

shutterstock_125414285

Η εγκυμοσύνη είναι σε κάθε εποχή του χρόνου μια απαιτητική περίοδος για το σώμα μας!
Πόσο μάλλον κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, τότε που το θερμόμετρο χτυπάει κόκκινο. Η ζέστη σε συνδυασμό με την ήδη αυξημένη θερμοκρασία της εγκυμονούσας, την αύξηση του βάρους και της ροής του αίματος, παρασκευάζουν ένα … «κοκτέιλ» που δεν είναι και τόσο απολαυστικό!
Ωστόσο, ως μέλλουσες μαμάδες έχετε δικαίωμα να απολαύσετε το καλοκαιράκι, τηρώντας όμως κάποιους βασικούς κανόνες!

Τι πρέπει, λοιπόν, να γνωρίζετε;

Να καταναλώνετε άφθονα υγρά. Η εγκυμοσύνη αυξάνει τις απαιτήσεις του οργανισμού για νερό και σε συνδυασμό με τη ζέστη του καλοκαιριού, οι ανάγκες διπλασιάζονται. Μην περιμένετε λοιπόν να διψάσετε για να δροσιστείτε! Φροντίστε να ενυδατώνεστε σε τακτά χρονικά διαστήματα. Πιείτε πολύ νερό, φυσικούς χυμούς και πράσινο τσάι. Προσοχή στα συμπτώματα της αφυδάτωσης: ζαλάδα, ναυτία, πονοκέφαλοι, μυϊκές κράμπες, αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος.

Να τρώτε ελαφριά. Επιλέξτε μια διατροφή πλούσια σε θρεπτική αξία, με επίκεντρο τα φρούτα και τα λαχανικά. Η «βαριά» διατροφή που περιέχει τηγανητά, πικάντικα ή αλατισμένα, θα πρέπει να αποφεύγεται γιατί σας επιβαρύνει περισσότερο τώρα το καλοκαίρι. Το ίδιο ισχύει και για τα (πολλά) γλυκά και τις ζαχαρούχες τροφές. Επίσης, φάτε το βραδινό σχετικά νωρίς για να μπορέσετε να κοιμηθείτε πιο άνετα.

Να κολυμπάτε στα … καθαρά! Το κολύμπι είναι μια από τις πλέον ενδεδειγμένες μορφές άσκησης στην εγκυμοσύνη και το καλοκαίρι πολλαπλασιάζει τις ευκαιρίες για δροσερές βουτιές στη θάλασσα. Ωστόσο, στην κολύμβηση πρέπει να τηρούνται συγκεκριμένοι κανόνες. Επιλέξτε μια καθαρή παραλία με καθαρά νερά. Μετά την ολοκλήρωση του μπάνιου αφαιρέστε αμέσως το βρεγμένο μαγιό, για να αποφύγετε πιθανές κολπίτιδες ή μυκητιάσεις. Επιπλέον, μεγάλη προσοχή στην άμμο και στις ξαπλώστρες. Τοποθετήστε στεγνές και καθαρές πετσέτες πριν καθίσετε οπουδήποτε.

Να διαλέγετε τα κατάλληλα ρούχα και παπούτσια για την εποχή. Τα στενά ρούχα και εσώρουχα θα σας κάνουν να ιδρώνετε ακόμα πιο πολύ και να νιώθετε άβολα. Επιλέξτε ανάλαφρες γραμμές στα ρούχα και βαμβακερά ή λινά υφάσματα. Επίσης, προτιμήστε ανοιχτά παπούτσια και φυσικά χωρίς τακούνια. Εάν είστε στους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης, αγοράστε ένα νούμερο μεγαλύτερο. Τα πόδια με τη ζέστη πρήζονται ακόμα περισσότερο!

Να «κρύβεστε» από τον ήλιο. Οι έγκυες είναι πολύ ευάλωτες στα εγκαύματα λόγω έκθεσης στον ήλιο. Οι φετινές διακοπές σας, λοιπόν, δεν ενδείκνυνται για τροπικό μαύρισμα! Για να προστατευτείτε από την ηλιακή ακτινοβολία, φορέστε αντηλιακό με μεγάλο δείκτη προστασίας, γυαλιά ηλίου, καπέλο και ανοιχτόχρωμα ρούχα. Επίσης, αποφύγετε τις μεσημβρινές άσκοπες περιπλανήσεις!

Ξεκουραστείτε. Δεν είναι ούτε η στιγμή, ούτε η κατάλληλη θερμοκρασία να μετρήσουμε τις δυνάμεις μας!

The post Καλοκαίρι και εγκυμοσύνη. Τι πρέπει να γνωρίζετε; appeared first on Η εγκυμοσύνη, η γυναίκα, η μαμά, κάθε μέρα.

Περισσότερα άρθρα