Ιδέες και προτάσεις για το μενού των Χριστουγέννων

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Αναρωτιέστε τί θα μαγειρέψετε την επόμενη εβδομάδα; Έχετε διάθεση να προσφέρετε μοναδικές γεύσεις στους αγαπημένους σας αλλά νιώθετε πως τελείωσαν οι επιλογές σας;
Το mommy δίνει τη λύση. Στις σελίδες του θα βρίσκετε κάθε Παρασκευή νόστιμες προτάσεις για ένα ισορροπημένο εβδομαδιαίο διατροφικό πρόγραμμα που θα σας βοηθήσει αλλά και σας ταξιδέψει γευστικά.

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σαλάτα με παντζάρια

shutterstock_339274940

Πλένετε και τρίβετε 5 παντζάρια και 5 καρότα, από την χοντρή μεριά του τρίφτη και τα αφήνετε να στραγγίξουν. Σε ένα μπολ, ανακατεύετε καρύδια, άσπρο ξύδι, λάδι και αλάτι-πιπέρι. Μπορείτε να προσθέσετε και μήλο εάν σας αρέσει. Ανακατέυετε όλα τα υλικά μαζί και αφήνετε λίγα καρύδια και αρκετό μαιντανό για το σερβίρισμα.

*Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει για την αντιμετώπιση του καρκίνου του εντέρου, οι αντιοξειδωτικές δράσεις των παντζαριών ενισχύουν την ανάπτυξη των κυττάρων CD8, τα οποία εντοπίζουν και καταστρέφουν τα ανώμαλα κύτταρα. Επιπλέον, αποτρέπει τη συσσώρευση λίπους στο συκώτι, η οποία μπορεί να προκληθεί από την αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ, την παχυσαρκία, την ανεπάρκεια πρωτεϊνών, το διαβήτη κτλ.

Λαζάνια με κιμά και κόκκινη σάλτσα

shutterstock_496209724

Προθερμαίνετε το φούρνο στους 220 βαθμούς Κελσίου. Ξεκινάτε με τον κιμά και σε ένα πλατύ και βαθύ τηγάνι, βάζετε λάδι και μισό κιλό κιμά. Ρίχνετε αλάτι, πιπέρι, κρεμμύδι ψιλοκομμένο και σέλερι και τα ανακατεύετε μέχρι να αλλάξει χρώμα ο κιμάς. Σβήνετε με κόκκινο κρασί, και όταν εξατμιστεί το αλκοόλ, προσθέτετε ντομάτα, ξερό βασιλικό, ζάχαρη και επιπλέον αλάτι και πιπέρι. Διαλύετε πελτέ σε μισό φλυτζάνι με νερό, και το ρίχνετε μέσα στο τηγάνι με τον κιμά. Τα αφήνετε όλα μαζί να βράσουν, μέχρι ο κιμάς να μαγειρευτεί και να μελώσει.

Παράλληλα ετοιμάζετε τη σάλτσα ντομάτας. Σε ένα τηγάνι, σωτάρετε ντομάτα, λάδι, σκόρδο και τα ανακατεύετε μέχρι να δέσουν. Στο τέλος, προσθέτετε και λίγο βασιλικό. Βράζετε σε μια μεγάλη κατσαρόλα αρκετό νερό, και όταν πάρει βράση, ρίχνετε ένα ένα τα λαζάνια για να μην σας κολλήσουν. Βγάζετε την κατσαρόλα από την φωτιά και τα στραγγίζετε. Σε ένα πυρίμαχο σκεύος ξεκινάτε να στήνετε το πιάτο σας. Το βουτυρώνετε καλά, και για αρχή ρίχνετε λίγη από την σάλτσα και βάζετε μια στρώση από τα λαζάνια και κιμά. Επαναλαμβάνετε τη διαδικασία, μέχρι να έχετε 3 στρώσεις κιμά και 4 λαζάνια. Περιχύνετε με αρκετή μοτσαρέλα και ψήνετε στους 220 βαθμούς.

Τα μακαρόνια διατηρούν υψηλή τη θέση τους στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών και είναι ιδανικό συνοδευτικό για τα πρωτεινούχα γεύματα. Είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, σίδηρο και πρωτεΐνες οι οποίες είναι υψηλής ποιότητας και εύπεπτες, γεγονός ιδιαίτερα ελκυστικό για βρέφη, παιδιά που βρίσκονται σε ανάπτυξη.

 

Γαλοπούλα στο φούρνο με πορτοκάλι και δενδρολίβανο

shutterstock_350773202

Η γαλοπούλα σας, πρέπει να είναι τουλάχιστον 2 ώρες εκτός ψυγείου πριν την ψήσετε. Προθερμαίνετε το φούρνο στους 150 βαθμούς Κελσίου. Σε ένα μπολ ανακατεύετε 250 γραμμάρια λιωμένο βούτυρο, με θυμάρι, φασκόμηλο, πάπρικα, δενδρολίβανο,χυμό απο μισό λεμόνι και αλάτι και πιπέρι. Ανασηκώνετε όσο πιο απαλά γίνεται την πέτσα της γαλοπούλας από τον λαιμό και αλείφετε όσο πιο μέσα μπορείτε με το βούτυρο. Με το υπόλοιπο μείγμα, αλείφετε και την υπόλοιπη γαλοπούλα μέσα και έξω. Κόβεται ένα πορτοκάλι και ένα λεμόνι στα 4 και τα τοποθετείτε μέσα στη γαλοπούλα. Λαδώνετε καλά ένα πυρίμαχο σκεύος και τοποθετείτε μέσα την γαλοπούλα. Περιχύνετε με χυμό από ένα λεμόνι και πορτοκάλι και την καλύπτετε με ένα αλουμινόχαρτο.

Όταν περάσουν οι 3 ώρες, βγάζετε το αλουμίνοχαρτο και αυξάνετε την θερμοκρασία του φούρνου στους 180 βαθμούς Κελσίου. Ρίχνετε συχνά από πάνω τα υγρά της, για να την κρατήσετε ζουμερή μέχρι το τέλος. Μισή ώρα πριν ολοκληρωθεί το ψήσιμο, την αλείφετε με μέλι και μουστάρδα. Ανάλογα με το πόσο θέλετε να ξεχωρίζει η γεύση της μουστάρδας, επαναλάβετε την διαδικασία 2 ή 3 φορές μέχρι να ολοκληρωθεί το ψήσιμο. Εάν θέλετε να προσθέσετε πατάτες, υπολογίζετε ότι θέλουν 1μιση με 2 ώρες και τις βάζετε την κατάλληλη ώρα για να ψηθούν μαζί.

*Η γαλοπούλα είναι ένα νόστιμο λευκό, με ελάχιστο λίπος κρέας, που έχει κερδίσει επάξια τη θέση της στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Γενικά, έχει πολύ μικρή θερμιδική απόδοση και μεγάλη ευεργετική δράση. Η γαλοπούλα είναι πλούσια σε ένα αμινοξέο, την τρυπτοφάνη, που συμβάλλει στην παραγωγή της σεροτονίνης ,η οποία είναι υπεύθυνη για τα αισθήματα χαλάρωσης και ευφορίας στον οργανισμό.

Βruscietta με cranberry και κατσικίσιο τυρί

shutterstock_506974681

Για να φτιάξετε μόνοι σας τη bruscietta, αγοράζετε μια μπαγκέτα, την κόβετε σε λεπτές φέτες και τις μαρινάρετε με λάδι και ρίγανη. Σωτάρετε τις φέτες και από τις 2 μεριές για 2 με 3 λεπτά, και είναι έτοιμες! Εναλλακτικά, μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας φρυγανισμένο ψωμί ή να προμηθευτείτε μια έτοιμη ζύμη και να την ψήσετε σύμφωνα με τις οδηγίες.  Στη συνέχεια, καλύπτετε την επιφάνεια με cranberry σως και ρίχνετε από πάνω κομμάτια κατσικίσιου τυριού και δεντρολίβανο.  Είναι ιδανικό ορεκτικό, που μπορείτε να φτιάξετε τελευταία στιγμή και να το σερβίρετε ζεστό.

* Οι υγιεινές ιδιότητες των cranberry είναι αναγνωρίσμενες από την εποχή των αρχαίων Ινδιάνων και οι ναυτικοί τα έτρωγαν για να προλάβουν το σκορβούτο, καθώς είναι πλούσια σε πολλές βιταμίνες. Οι αντιοξειδωτικοί του παράγοντες, μπορούν να μειώσουν οποιάδηποτε ζημιά μπορεί να έχει προκληθεί στα κύτταρα, και να εξουδετερώσουν ελεύθερες ρίζες που κυκλοφορούν στο αίμα.


Quiche με μανιτάρια και ζαμπόν

shutterstock_342139190

Εαν δε θέλετε να φτιάξετε τη δική σας τάρτα, προμηθευτείτε φύλλο κρούστας. Προθερμαίνετε το φούρνο στους 160 βαθμούς. Σε ένα καλά βουτυρωμένο ταψί, βάζετε ένα φύλλο κρούστας στον πάτο και το απλώνετε καλά. Ρίχνετε από πάνω κάποιο όσπριο για βάρος και ψήνετε για 30 λεπτά.

Σε ένα τηγάνι ρίχνετε 100 γραμμάρια βούτυρο και το αφήνετε να λιώσει σε μέτρια φωτιά. Έπειτα, ρίχνετε το υπόλοιπο βούτυρο, φασκόμηλο, αλάτι , πιπέρι, και τα μανιτάρια, σε δόσεις, μέχρι να βγάλουν όλα τους τα υγρά και να πάρουν ένα χρυσαφί χρώμα. Βγάζετε το τηγανί από τη φωτιά και αφήνετε τα μανιτάρια να κρυώσουν. Σε ένα μίξερ ανακατεύετε 500 γραμμάρια γάλα, 500 γραμμάρια κρέμα γάλακτος, μοσχοκάρυδο, 1 κουταλιά του γλυκού αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι. Για να στήσετε την τάρτα, βάζετε αρχικά μερική ποσότητα κίτρινο τυρί της επιλογής σας, μετά μανιτάρια και κομμένο ζαμπόν ή μπέικον, και λίγο από το μείγμα με την κρέμα. Συνεχίζετε την διαδικασία μέχρι να τελειώσουν τα υλικά, και αφήνετε αρκετό τυρί ιδανικά παρμεζάνα,για να ρίξετε στο τέλος από πάνω. Ψήνετε για μια ώρα στους 140 με 160 βαθμούς Κελσίου.

Το γάλα είναι ένα τρόφιμο, που περιέχει μια υψηλής σημασίας πρωτείνη, την καζείνη. Η καζείνη έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό, όπως τη ρύθμιση της πίεσης στο αίμα, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού και τη μείωση του στρες.

Μοσχαρίσιες μπριζόλες με λαχανικά

shutterstock_365218922

Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 220 βαθμούς Κελσίου. Σε ένα μπολ, ανακατεύετε πάπρικα, παρθένο ελαιόλαδο, μπούκοβο, κύμινο, αλάτι και πιπέρι. Παίρνετε τις μπριζόλες και τις αλείφετε με το μείγμα. Τις τοποθετείτε σε ένα ταψί  και βάζετε γύρω γύρω σκόρδο, πατάτες κομμένες σε ροδέλες, κρεμμύδια χοντροκομμένα και καρότα. Ρίχνετε 2 ποτήρια νερό και τις ψήνεται στο φούρνο για μισή ώρα. Γυρνάτε πλευρά στις μπριζόλες και ψήνετε για άλλη μισή ώρα. Εάν χρειαστεί προσθέτετε νερό.

*Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος είναι απαραίτητη για τον οργανισμό και μας προσφέρει την ημερήσια ποσότητα πρωτείνης και σιδήρου που χρειαζόμαστε. Επιπλέον, το μοσχάρι περιέχει ψευδάργυρο, το οποίο είναι απαραίτητο συστατικό για την ανάπτυξη  και την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Μηλόπιτα για τα παιδιά

shutterstock_511767649

Προθερμαίνετε το φούρνο στους 170 βαθμούς Κελσίου. Καθαρίζετε 3 μεγάλα μήλα σε φέτες και τα βάζετε σε ένα μπολ με χυμό λεμόνι για να μη μαυρίσουν. Σε ένα μπολ ρίχνετε 3 αυγά, 250 γραμμάρια ζάχαρης και τα ανακατεύετε με το μίξερ για 5 λεπτά, περίπου. Προσθέτετε 250 γραμμάρια αλεύρι, 1 κουταλιά του γλυκού μπέικιν πάουντερ, 1 ποτήρι νερό, 1 ποτήρι ηλιέλαιο και λίγη κανέλα και τα ανακατεύετε. Σε ένα καλά βουτυρωμένο ταψί, απλώνετε μια στρώση φύλλου κρούστας. Μαζί με τα παιδιά σας, κόβετε και φτιάχνετε μπαστουνάκια από την ζύμη για να τα χρησιμοποιήσετε μετά. Ρίχνετε μια στρώση από το μείγμα με την ζάχαρη και τα αυγά και μετά μια στρώση μήλα. Επαναλαμβάνετε άλλη μια φορά, και μετά καλύπτετε με τα μπαστούνια από την ζύμη. Ψήνετε τη μηλόπιτα για περίπου μια ώρα στους 170 βαθμούς.

* Τα μήλα μας δίνουν πολύ λίγες θερμίδες, και είναι πλούσια σε βιταμίνη C και Α, αλλά και σε πηκτίνη και φυτικές ίνες.Μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση της απορρόφησης της γλυκόζης, και στην επιβράδυνση της πέψης των υδατανθράκων.

The post Ιδέες και προτάσεις για το μενού των Χριστουγέννων appeared first on Mommy.gr.

Περισσότερα άρθρα