Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας

September 30, 2016

author:

Parenting.gr

Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας

Αναρωτιέστε τί θα μαγειρέψετε την επόμενη εβδομάδα; Έχετε διάθεση να προσφέρετε μοναδικές γεύσεις στους αγαπημένους σας αλλά νιώθετε πως τελείωσαν οι επιλογές σας;
Το mommy δίνει τη λύση. Στις σελίδες του θα βρίσκετε κάθε Παρασκευή νόστιμες προτάσεις για ένα ισορροπημένο εβδομαδιαίο διατροφικό πρόγραμμα που θα σας βοηθήσει αλλά και σας ταξιδέψει γευστικά.

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ταλιατέλες με σάλτσα Μπολονέζ
shutterstock_129809381
Θα χρειαστείτε περίπου μισό κιλό μοσχαρίσιο κιμά, που θα σοτάρετε σε ελαιόλαδο μέχρι να ροδίσει. Προσθέστε μετά ένα ψιλοκομμένο κρεμμύδι, μια λιωμένη σκελίδα σκόρδο, ψιλοκομμένες πιπεριές και καρότα και λίγο συμπυκνωμένο χυμό ντομάτας. Σβήστε με νερό και προσθέστε αλατοπίπερο και γαρύφαλλο. Αφήστε τη σάλτσα να σιγοβράζει μέχρι να δέσει και παράλληλα βράστε τις ταλιατέλες σε ένα κατσαρολάκι, σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίας.
* Το μοσχαρίσιο κρέας είναι  άριστη πηγή πρωτεϊνών και σιδήρου και συνίσταται να καταναλώνεται τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα. Μαγειρέψτε το μαζί με θρεπτικά λαχανικά, όπως το καρότο που περιέχει β-καροτίνη και την πιπεριά που είναι πλούσια σε βιταμίνη C.

Κουτσομούρες ψητές με βραστά χόρτα
shutterstock_300336446
Καθαρίστε τις κουτσομούρες, απομακρύνοντας τα λέπια και αφαιρώντας τα εντόσθια. Αλατοπιπερώστε και αφήστε τα σε σουρωτήρι για περίπου μισή ώρα. Απλώστε μια λαδόκολλα σε ένα ταψάκι και στρώστε τις κουτσομούρες, αφού τις αλείψετε με ελαιόλαδο. Ψήστε τα ψάρια για λίγα λεπτά σε προθερμασμένο φούρνο, και μόλις πάρουν χρώμα, γυρίστε τα ανάποδα για να ψηθούν και από τις δυο πλευρές. Παράλληλα, βράστε χόρτα εποχής, όπως βρούβες, ή ραδίκια. Σερβίρετε τα ψάρια με λαδολέμονο.
*Οι κουτσομούρες περιέχουν φώσφορο και ω-3 λιπαρά οξέα. Τα βραστά χόρτα είναι χωνευτικά, διουρητικά, καθαρτικά και αποτοξινωτικά, παράλληλα πλούσια σε βιταμίνες B, C, K και σε φυλλικό οξύ. Σερβιρισμένα με φρεσκοστυμμένο λεμόνι, αποτελούν μια πολυβιταμινούχα έκρηξη.

Φακές με χοιρινά λουκάνικα
shutterstock_318884393
Κόψτε τα λουκάνικα σε ροδέλες και σοτάρετε τα σε ελαιόλαδο. Μόλις ροδίσουν, προσθέστε ψιλοκομμένο κρεμμύδι, σκόρδο και χυμό τομάτας. Προσθέστε νερό, αλάτι, πιπέρι, δάφνη και ρίγανη. Προσθέστε τις φακές και αφήστε την κατσαρόλα να σιγοβράζει για περίπου 40 λεπτά. Σερβίρετε με ψιλοκομμένο φρέσκο μαϊντανό.
*Οι κόκκινες φακές είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες, σε σίδηρο και σε φυτικές ίνες. Το χοιρινό κρέας είναι άριστη πηγή πρωτεϊνών και συνίσταται 1 με 2 φορές την εβδομάδα.

Πρασόρυζο
shutterstock_402645103
Καθαρίστε τα πράσα και κόψτε σε ροδέλες. Σοτάρετέ τα σε ελαιόλαδο, μαζί με ψιλοκομμένο ξερό κρεμμύδι, φρέσκο κρεμμυδάκι σε ροδέλες, ψιλοκομμένο μαϊντανό και τριμμένο καρότο. Προσθέστε χυμό τομάτας και λίγο νερό, αλάτι, πιπέρι και προαιρετικά λίγο μπούκοβο ή τσίλι. Μόλις βράσουν τα λαχανικά, προσθέστε ζεστό νερό και ανάλογη ποσότητα ρυζιού για πιλάφι. Αποσύρετε από τη φωτιά, όταν το ρύζι είναι σπυρωτό. Σερβίρετε με γιαούρτι ή με φέτα και με φρεσκοτριμμένο πιπέρι.
*Τα πράσα είναι καλές πηγές βιταμίνης Α, C και Κ και αντιοξειδωτικών όπως τα καροτενοειδή, η ξανθίνη και η λουτεΐνη. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γιαούρτι και η φέτα, έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ασβέστιο και σε λακτόζη.

Χταποδάκι σαλάτα
shutterstock_121541116
Τοποθετήστε το χταπόδι μέσα σε κατσαρόλα με αρκετό νερό και περιχύστε με κρασί, ξύδι και ελαιόλαδο. Προσθέστε πιπέρι και ένα φύλλο δάφνης, και αφήστε να βράσει μέχρι να μαλακώσει. Μόλις το χταπόδι είναι έτοιμο, τοποθετήστε το σε μια πιατέλα και πασπαλίστε με ρίγανη, ψιλοκομμένο μαϊντανό, ελαιόλαδο και ξίδι.  Συνοδέψτε με βραστές πατάτες και με φρέσκια μαρουλοσαλάτα.
*Το χταπόδι είναι σπουδαία πηγή βιταμινών Α,Β και C και βασικών μετάλλων όπως ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο και σελήνιο. Διευκολύνει την ενδυνάμωση και τη βελτίωση του εγκεφάλου στα παιδιά και έχει αντικαταθλιπτική επίδραση στον οργανισμό.

Αρνάκι με γίγαντες στο φούρνο
shutterstock_437547442
Αφήστε τους γίγαντες να μουλιάσουν για μια νύχτα και στη συνέχεια βράστε σε νερό για περίπου 1 ώρα. Πλύντε καλά το αρνί, αλατοπιπερώστε και αλείψτε τις επιφάνειές του με ελαιόλαδο. Μόλις οι γίγαντες είναι έτοιμοι, βάλτε τους σε σουρωτήρι για λίγα λεπτά. Απλώστε τα κομμάτια του αρνιού σε ταψί και προσθέστε τους γίγαντες, χυμό ντομάτας, ελαιόλαδο και λίγο νερό. Πασπαλίστε με μπούκοβο και αλατοπίπερο. Ψήστε σε προθερμασμένο φούρνο για 1 ώρα.
*Το αρνί περιέχει πρωτεΐνες, βιταμίνη Β12 και ψευδάργυρο. Οι γίγαντες αποτελούν διατροφικό θησαυρό, καθώς είναι άριστη πηγή πρωτεϊνών και ασβεστίου.

CHILDREN’S CHOICE
Ομελέτα με φέτα και αγκινάρες
shutterstock_195913103
Βράστε τις καρδιές από τις αγκινάρες σε νερό και μόλις μαλακώσουν αρκετά, στραγγίξτε τις σε σουρωτήρι. Τεμαχίστε τις αγκινάρες και ρίξτε τις σε ένα τηγανάκι με ελαιόλαδο. Σοτάρετε για λίγα λεπτά και προσθέστε χτυπημένα αυγά με γάλα και κομμάτια φέτας. Μόλις η ομελέτα ψηθεί από τη μια μεριά, γυρίστε από την άλλη. Προαιρετικά, μπορείτε να προσθέσετε στην ομελέτα τεμαχισμένα αλλαντικά. Σερβίρετε με τηγανητές πατάτες.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΔΟΡΠΙΑ!
Δοκιμάστε παιχνιδιάρικα σνακ μήλου με γιαούρτι σε ξυλάκια!