Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας

February 6, 2019

author:

Parenting.gr

Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας

Αναρωτιέστε τί θα μαγειρέψετε την επόμενη εβδομάδα; Έχετε διάθεση να προσφέρετε μοναδικές γεύσεις στους αγαπημένους σας αλλά νιώθετε πως τελείωσαν οι επιλογές σας;
Το mommy δίνει τη λύση. Στις σελίδες του θα βρίσκετε κάθε Παρασκευή νόστιμες προτάσεις για ένα ισορροπημένο εβδομαδιαίο διατροφικό πρόγραμμα, που θα σας βοηθήσει αλλά και σας ταξιδέψει γευστικά.

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Λαβράκι με ψητά λαχανικά
shutterstock_408388651
Κόψτε σε ροδέλες μερικά καρότα, μελιτζάνες και κολοκυθάκια. Απλώστε τις ροδέλες μέσα σε ένα ταψί και προσθέσετε ψιλοκομμένες πατάτες, ντομάτες και πιπεριές. Αλατοπιπερώστε τα λαχανικά. Ψιλοκόψτε κρεμμύδι, σκόρδο και μαϊντανό και πασπαλίστε το ταψί, μαζί με ελαιόλαδο και με χυμό ντομάτας ή χυμό λεμονιού. Καθαρίστε τα λαβράκια και αλατοπιπερώστε την κοιλιά τους. Τοποθετήστε τα ψάρια πάνω από τα λαχανικά και ψήστε σε προθερμασμένο φούρνο για 20 λεπτά.
*Το λαβράκι αποτελεί άριστη πηγή πρωτεϊνών, σεληνίου και βιταμίνης D. Μαγειρεμένο με πολύχρωμα λαχανικά και ελαιόλαδο αποτελεί ένα πιάτο πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και πολύτιμα μέταλλα.

Κοτόπουλο πανέ στο φούρνο με πατάτες
shutterstock_232459528
Σε ένα μπολ τοποθετήστε αλεύρι, σε ένα δεύτερο αυγό χτυπημένο με γάλα και σε ένα τρίτο τριμμένη φρυγανιά με κεφαλοτύρι. Πλύντε το κοτόπουλο, σκουπίστε καλά τα κομμάτια και προσθέστε αλατοπίπερο, ρίγανη και λίγες σταγόνες ελαιόλαδο στην επιφάνειά τους. Βουτήξτε κάθε κομμάτι πρώτα στο αλεύρι. Αφού τινάξετε για να φύγει η παραπανίσια ποσότητα, βουτήξτε στο αυγό και τέλος στη φρυγανιά, φροντίζοντας να καλυφθεί καλά όλη η επιφάνεια. Απλώστε τα παναρισμένα κομμάτια του κοτόπουλου πάνω σε ταψί στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί ψησίματος και ψήστε για περίπου 40 λεπτά. Συνοδεύεται περίφημα με τηγανητές πατάτες!
* Το κοτόπουλο είναι άπαχο λευκό κρέας, πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών, που συνίσταται να καταναλώνουμε 1 με 2 φορές την εβδομάδα.

Ριζότο με ρεβίθια και μυρωδικά
shutterstock_192450998
Βράστε τα ρεβίθια με αλάτι και όταν είναι έτοιμα, στραγγίξτε για να φύγουν τα υγρά. Ψιλοκόψτε κρεμμύδι, σκόρδο και σέλινο και σοτάρετε σε ελαιόλαδο, σε ένα ρηχό κατσαρολάκι. Σβήστε με χυμό λεμονιού και προσθέστε βασιλικό, ρίγανη και μαϊντανό, αλάτι, πιπέρι και λίγο μπούκοβο. Προσθέστε ρύζι για πιλάφι και ανάλογη ποσότητα νερού. Μόλις το ρύζι έχει σχεδόν βράσει, προσθέστε τα ρεβίθια. Ανακατέψτε μέχρι να δέσουν τα υλικά.
* Τα ρεβίθια είναι καλή πηγή πρωτεϊνών, φυτικών ινών και υδατανθράκων. Περιέχουν πολύτιμα μέταλλα και φολικό οξύ.

Κοκκινιστό καλαμάρι με μακαρόνια
shutterstock_271701575
Τσιγαρίστε ψιλοκομμένο κρεμμύδι και πράσινες πιπεριές σε ελαιόλαδο. Προσθέστε καλαμαράκια σε ροδέλες και σοτάρετε για λίγα λεπτά. Σβήστε με λίγο κρασί. Προσθέστε χυμό από φρέσκες ντομάτας, λίγη μαύρη ζάχαρη, ρίγανη, βασιλικό και αλατοπίπερο. Βράστε μέχρι να μαλακώσουν τα καλαμαράκια και μέχρι να δέσει η σάλτσα. Συνοδέψτε με σπαγγέτι ολικής αλέσεως ή με σπυρωτό πιλάφι.
* Το καλαμάρι παρέχει το 90% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε χαλκό, που παίζει καίριο ρόλο στην απορρόφηση και στην επεξεργασία του σιδήρου από τον οργανισμό. Είναι πλούσιο σε φώσφορο, ασβέστιο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Λαχανοντολμάδες με κιμά
shutterstock_388066630
Σε μια κατσαρόλα βράστε το λάχανο, μέχρι να μαλακώσουν λίγο τα φύλλα. Παράλληλα, ανακατέψτε μοσχαρίσιο κιμά, ψιλοκομμένα κρεμμύδια,  ρύζι, ψιλοκομμένο μαϊντανό και άνηθο, ελαιόλαδο, αλάτι και πιπέρι. Μόλις το λάχανο είναι έτοιμο, απλώστε τα φύλλα του στο πάγκο εργασίας και τοποθετήστε στο κέντρο τους μια ποσότητα γέμισης. Τυλίξτε τους λαχανοντολμάδες και τοποθετήστε τους μέσα στην κατσαρόλα, με τρόπο που να είναι “στριμωγμένοι”, ώστε να μην ανοίξουν. Προσθέστε αλατοπίπερο, ελαιόλαδο και νερό. Στο τέλος, περιχύστε την κατσαρόλα με αυγολέμονο, χτυπημένο με κορν φλάουρ.
* Το λάχανο είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, σε βιταμίνες C, K και Β12, περιέχει μαγγάνιο, φυλλικό οξύ και ω-3 λιπαρά οξέα. To μοσχαρίσιο κρέας είναι  καλή πηγή πρωτεϊνών και σιδήρου και συνίσταται να καταναλώνεται τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα.

Κοτόπιτα
shutterstock_243096481
Βράστε το κοτόπουλο ολόκληρο. Μόλις είναι έτοιμο, ξεκοκκαλίστε και ξεψαχνίστε τα κομμάτια του. Μέσα στο βραστό νερό, ρίξτε 4 χοντροκομμένα κρεμμύδια. Μόλις βράσουν, μεταφέρετέ τα σε ένα μπολ και προσθέστε τα κομμάτια του κοτόπουλου, ανάμεικτα κίτρινα τυριά, 3 χτυπημένα αυγά και αλατοπίπερο. Σε ένα ταψί στρώστε μισό πακέτο έτοιμα φύλλα κρούστας και αλείψτε με ελαιόλαδο. Απλώστε το περιεχόμενο του μπολ και καλύψτε με τα υπόλοιπα φύλλα κρούστας. Αλείψτε με ελαιόλαδο και ψήστε στο φούρνο για περίπου 45 λεπτά – μέχρι να ροδίσει και να ψηθεί το περιεχόμενο της πίτας.
* Το κοτόπουλο είναι καλή πηγή πρωτεϊνών και είναι ιδανική επιλογή άπαχου λευκού κρέατος για όλη την οικογένεια.

CHILDREN’S CHOICE!
Λαζάνια με σπανάκι
shutterstock_137623919

Σοτάρουμε ψιλοκομμένα ξερά και φρέσκα κρεμμυδάκια και άνηθο σε ελαιόλαδο. Προσθέτουμε ψιλοκομμένο το σπανάκι και σοτάρουμε για λίγα λεπτά. Προσθέτουμε χυμό τομάτας, αλατοπίπερο και νερό, για να βράσει λίγο ακόμα. Σε ένα πυρέξ τοποθετούμε διάσπαρτα κομμάτια φρέσκου βουτύρου. Απλώνουμε μια σειρά λαζάνια και απλώνουμε το ένα τρίτο της ποσότητας των λαχανικών. Τρίβουμε μια ποσότητα φέτας και κίτρινων τυριών. Στρώνουμε δεύτερη σειρά λαζανιών και επαναλαμβάνουμε τα ίδια βήματα στην επόμενη στρώση του σπανακιού. Ολοκληρώνουμε με μια τελευταία σειρά λαζανιών. Πασπαλίζουμε με τριμμένο τυρί και κομμάτια βουτύρου και περιχύνουμε με το ζουμί από το σπανάκι και με κρέμα γάλακτος. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για περίπου 1 ώρα.
* Το σπανάκι έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε σίδηρο, το οποίο μάλιστα έχει την ιδιότητα να “ξεκλειδώνεται” στις μαγειρεμένες εκδοχές του λαχανικού.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΔΟΡΠΙΑ!
Αυτή την εβδομάδα φτιάξτε κρέπες με μπανάνα και φυστικοβούτυρο!

Originally posted 2016-09-23 09:00:15.