Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας

January 22, 2019

author:

Parenting.gr

Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας

Αναρωτιέστε τί θα μαγειρέψετε την επόμενη εβδομάδα; Έχετε διάθεση να προσφέρετε μοναδικές γεύσεις στους αγαπημένους σας αλλά νιώθετε πως τελείωσαν οι επιλογές σας;
Το mommy δίνει τη λύση. Στις σελίδες του θα βρίσκετε κάθε Παρασκευή νόστιμες προτάσεις για ένα ισορροπημένο εβδομαδιαίο διατροφικό πρόγραμμα, που θα σας βοηθήσει αλλά και σας ταξιδέψει γευστικά.

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Γίγαντες με σπανάκι
shutterstock_2958228
Αφήστε τους γίγαντες να μουλιάσουν σε νερό για μια νύχτα. Στη συνέχεια, βράστε τους μουλιασμένους γίγαντες σε μια κατσαρόλα, μέχρι να μαλακώσουν. Αφού σουρώσετε τους βρασμένους γίγαντες, απλώστε τους σε ένα ταψάκι. Προσθέστε σπανάκι, κρεμμύδι, πολύχρωμες πιπεριές και καρότα, που έχετε ήδη σοτάρει σε ελαιόλαδο. Προσθέστε αλάτι, πιπέρι, μπούκοβο (προαιρετικά) και χυμό φρέσκιας ντομάτας. Συμπληρώστε όσο νερό χρειάζεται και ψήστε στο φούρνο για 1 με 1 1/2 ώρα.
* Οι γίγαντες αποτελούν διατροφικό θησαυρό, καθώς είναι άριστη πηγή πρωτεϊνών και ασβεστίου. Το σπανάκι έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε σίδηρο, το οποίο μάλιστα έχει την ιδιότητα να “ξεκλειδώνεται” στις μαγειρεμένες εκδοχές του λαχανικού .

Χοιρινά λουκάνικα με λάχανο
shutterstock_368639246
Κόψτε τα λουκάνικα σε ροδέλες και βάλτε τα σε ένα τηγανάκι με λίγο ελαιόλαδο. Μόλις ροδίσουν αφαιρέστε τα και ρίξτε στο τηγάνι ψιλοκομμένο κρεμμύδι, πράσο σε ροδέλες και χοντροκομμένο λάχανο. Σοτάρετε τα λαχανικά μέχρι να μαραθούν. Προσθέστε αλάτι, πιπέρι, μπούκοβο (προαιρετικά) και σβήστε με λίγο κρασί. Συμπληρώστε φρέσκο χυμό ντομάτας και λίγο νερό και προσθέστε τις ροδέλες του λουκάνικου. Βράστε για λίγα λεπτά μέχρι να δέσουν τα υλικά. Σερβίρετε με πουρέ πατάτας ή με σπυρωτό πιλάφι.
*Το χοιρινό είναι λευκό κρέας άριστης ποιότητας και συνίσταται να καταναλώνεται τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα. Το λάχανο είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, σε βιταμίνες C, K και Β12, περιέχει μαγγάνιο, φυλλικό οξύ και ω-3 λιπαρά οξέα.

Ψητά μπαρμπούνια με βραστά χόρτα
shutterstock_447009157
Καθαρίστε τα ψάρια και στη συνέχεια αλευρώστε τα. Τοποθετήστε σε ένα αντικολλητικό χαρτί ψησίματος μέσα σε ένα ταψί και απλώστε τα μπαρμπούνια. Ψήστε για περίπου 20 λεπτά. Σερβίρετε τα ψητά ψάρια με λαδολέμονο και βραστές βρούβες ή αντίδια με αλατοπίπερο και χυμό λεμονιού.
* Τα μπαρμπούνια περιέχουν φώσφορο, και αν και δεν κατατάσσονται στα λιπαρά ψάρια, είναι μια καλή πηγή ω-3 λιπαρών οξέων. Τα χόρτα είναι χωνευτικά, διουρητικά, καθαρτικά και αποτοξινωτικά, παράλληλα πλούσια σε βιταμίνες B, C, K και σε φυλλικό οξύ. Σερβιρισμένα με φρεσκοστυμμένο λεμόνι, αποτελούν μια πολυβιταμινούχα έκρηξη.

Μοσχαράκι με καρότα σε λευκή σάλτσα
shutterstock_141598987
Πλύνετε καλά τα κομμάτια του μοσχαριού και αφού στραγγίξουν, αλευρώστε τα ελαφρώς. Σε ένα ρηχό κατσαρολάκι, σοτάρετε το κρέας σε ελαιόλαδο. Μόλις ροδίσει, αφαιρέστε τα κομμάτια και σοτάρετε ψιλοκομμένο κρεμμύδι, σκόρδο, πιπεριές και καρότο σε ροδέλες. Σβήστε με λίγο κρασί και προσθέστε νερό. Αφού τα λαχανικά βράσουν για λίγο, προσθέστε το κρέας και περιμένετε μέχρι να δέσουν τα υλικά. Σερβίρετε το κρέας με τηγανητές πατάτες ή με ζυμαρικά ολικής αλέσεως.
*Το μοσχάρι είναι κόκκινο κρέας πλούσιο σε σίδηρο και σε πρωτεΐνες, που συνίσταται για κατανάλωση 1 φορά την εβδομάδα. Τα καρότα είναι καλή πηγή καροτίνης και φυτικών ινών.

Χταπόδι με κοφτό μακαρονάκι
shutterstock_380802493
Τεμαχίστε το χταπόδι, αφού το πλύνετε καλά. Σοτάρετε τα κομματάκια σε ελαιόλαδο, μαζί με ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι. Σβήστε την κατσαρόλα με λίγο κρασί, αλατοπιπερώστε, προσθέστε χυμό ντομάτας και μπαχαρικά της αρεσκείας σας και αφήστε να σιγοβράσουν τα υλικά. Μόλις το χταπόδι είναι έτοιμο, προσθέστε κοφτό μακαρονάκι και όσο ζεστό νερό χρειάζεται για να βράσει.
*Το χταπόδι είναι σπουδαία πηγή βιταμινών Α,Β και C και βασικών μετάλλων όπως ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο και σελήνιο. Διευκολύνει την ενδυνάμωση και τη βελτίωση του εγκεφάλου στα παιδιά και έχει αντικαταθλιπτική επίδραση στον οργανισμό.

Κοτόπουλο με φασολάκια και πιπεριές
shutterstock_316468859
Αλατοπιπερώστε τα κομματάκια του κοτόπουλου και σοτάρετέ τα σε ένα τηγανάκι με ελαιόλαδο. Μόλις ροδίσει, αφαιρέστε το κοτόπουλο και αφήστε να στραγγίξει σε μια πιατέλα με απορροφητικό χαρτί. Καθαρίστε τα φασολάκια και ψιλοκόψτε πολύχρωμες πιπεριές, κρεμμύδι και σκόρδο. Σοτάρετε όλα τα λαχανικά σε ελαιόλαδο μέχρι να μαραθούν. Σβήστε με λίγο κρασί και προσθέστε νεράκι και αλατοπίπερο. Σε λίγο προσθέστε πάλι το κοτόπουλο και αφήστε να βράσει μέχρι να πιει το ζουμί του και να μείνει η σάλτσα. Συνοδεύεστε με πιλάφι ή με πουρέ πατάτας.
* Το κοτόπουλο είναι λευκό, άπαχο κρέας, πλούσιο σε πρωτεΐνες. Οι πιπεριές περιέχουν βιταμίνη C και πληθώρα ιχνοστοιχείων και μετάλλων. Μαζί με τα πράσινα φασολάκια, που αποτελούν άριστη πηγή φυτικών ινών, φυλλικού οξέως και πρωτεϊνών, αποτελούν μια πανδαισία συνοδευτικών λαχανικών για το κοτόπουλο.

CHILDREN’S CHOICE!
Pizza με βάση από κουνουπίδι
shutterstock_409592209
Σπάστε το κουνουπίδι σε μικρά κομμάτια και βάλτε τα στον πολυκόφτη. Χτυπήστε το κουνουπίδι για αρκετή ώρα. Σε ένα μπολ αναμείξτε το τριμμένο κουνουπίδι με ένα αυγό και με λίγο ελαιόλαδο και προσθέστε θρυμματισμένα αμύγδαλα, παρμεζάνα και αλάτι. Στρώστε αντικολλητικό χαρτί ψησίματος σε ένα ταψί και απλώστε το μείγμα σε πάχος περίπου 5 χιλιοστά. Ψήστε τη βάση της πίτσας για περίπου 20 λεπτά. Μετά, προσθέστε τα υλικά της πίτσας και ψήστε για ακόμα 5-10 λεπτά.
*Το κουνουπίδι είναι άριστη πηγή βιταμίνης C και μιας μεγάλης λίστας μετάλλων και ιχνοστοιχείων. Είναι διάσημο για την αντικαρκινική του δράση και αποτελεί ασπίδα για την καρδιά.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΔΟΡΠΙΑ!
Αυτή την εβδομάδα φτιάξτε απίθανα cookies με σοκολάτα!

Originally posted 2016-09-16 09:04:09.