Θετική γονεϊκότητα: Μαθαίνοντας από τα λάθη [ΕΡΕΥΝΑ]
Ανάγνωση σε 1′
Ο φόβος της αποτυχίας μπορεί να εμποδίσει την ακαδημαϊκή επιτυχία. Πολλοί μαθητές επικεντρώνονται τόσο στην αποφυγή λαθών που δεν βάζουν προκλήσεις στον εαυτό τους στο σχολείο. Και τώρα η εξ αποστάσεως μάθηση έχει ενισχύσει αυτό το πρόβλημα για ορισμένους. Αλλά μία νέα έρευνα δείχνει ότι τα λάθη μπορεί στην πραγματικότητα να είναι το κλειδί για τη μάθηση.
«Η μάθηση ενισχύεται όταν τα παιδιά αντιμετωπίζουν ακαδημαϊκές προκλήσεις», δήλωσε ο Angel Harris, PhD, Καθηγητής Κοινωνιολογίας και Δημόσιας Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Duke.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Κολούμπια εξέτασαν πολλές μελέτες και διαπίστωσαν ότι όταν οι μαθητές κάνουν λάθη που ακολουθούνται με διορθωτικά σχόλια, μαθαίνουν καλύτερα και τελικά θυμούνται τις σωστές απαντήσεις μακροπρόθεσμα. Και το όφελος από το λάθος ήταν ακόμα μεγαλύτερο όταν ο μαθητής πίστευε ακράδαντα ότι η απάντησή του ήταν σωστή.
Η έρευνα προτείνει σε γονείς και δασκάλους να ενθαρρύνουν και να υποστηρίζουν τα λάθη χαμηλού κινδύνου, αλλά και να δώσουν σαφή ανατροφοδότηση ώστε οι μαθητές να μπορούν να μάθουν.
Για να βοηθήσετε το παιδί σας να ξεπεράσει τον φόβο της αποτυχίας, επιβραβεύστε την προσπάθεια αντί για την ικανότητα. Αυτό σημαίνει ότι επαινείτε το παιδί σας για τη σκληρή δουλειά, αντί για το ότι έδωσε μία σωστή απάντηση. Επίσης, ενθαρρύνετε τους μαθητές να ασκούν αυτο-συμπόνια όταν αποτυγχάνουν. Και παραδειγματίστε το παιδί σας με το να έχετε εσείς μια υγιή αντίδραση στην αποτυχία όταν κάνετε ένα λάθος.
Μια πρόσφατη έρευνα του Linkagoal διαπίστωσε ότι το 31 τοις εκατό των ενηλίκων ανέφεραν ότι πάσχουν από φόβο αποτυχίας, μεγαλύτερο ποσοστό από εκείνους που φοβούνταν τις αράχνες.
Positive Parenting: Learning from errors