Η Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Αγγελική Καβαλιεράτου μάς αποκαλύπτει τη σημασία των παραμυθιών για τα παιδιά
ΠΑΙΔΙ ΠΑΙΔΙ

Η Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Αγγελική Καβαλιεράτου μάς αποκαλύπτει τη σημασία των παραμυθιών για τα παιδιά

November 17, 2016

author:

Parenting.gr

Η Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Αγγελική Καβαλιεράτου μάς αποκαλύπτει τη σημασία των παραμυθιών για τα παιδιά

Γράφει η Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας
Αγγελική Καβαλλιεράτου

Τα παραμύθια έχουν ψυχαγωγικό αλλά και διδακτικό χαρακτήρα.
Μέσα από αυτά μπορούν οι γονείς με ένα πλάγιο τρόπο να περάσουν ορισμένα μηνύματα στα παιδιά τους. Αυτό συμβαίνει διότι, τα παιδιά ταυτίζονται με τους ήρωες των παραμυθιών και πολλές είναι οι περιπτώσεις όπου συμπεριφέρονται σαν αυτούς. Ακόμη, αν ένα παραμύθι δεν κρύβει κάποιο μήνυμα εξίσου βοηθάει διότι αναπτύσσει την φαντασία στο παιδί.

Πολλά από τα παραμύθια μπορούν στοχευόμενα να περάσουν μηνύματα στο παιδί τα οποία θα το βοηθήσουν να «απεγκλωβιστούν» από κάποιες πεποιθήσεις ή και ταμπέλες όπως «είσαι ντροπαλός», «δεν θα τα καταφέρεις», «δεν μπορείς» κλπ. Τα παραμύθια λοιπόν βοηθούν ώστε να χτιστεί η αυτοπεποίθηση των παιδιών, η σωστή διαχείριση των συναισθημάτων τους, αλλά και δεξιότητες όπως η αγάπη για την μάθηση και η καλή επικοινωνία με τους γύρω τους.

Η επιρροή όμως του κάθε παραμυθιού δεν είναι η ίδια σε κάθε παιδί. Κάθε παιδί είναι διαφορετικό και με προσωπικές προτιμήσεις. Σε αυτό μπορεί να επηρεάσουν και άλλοι παράγοντες όμως η χρονική στιγμή καθώς και η συναισθηματική κατάσταση του παιδιού. Όταν τα παιδιά είναι σε έντονη συναισθηματική κατάσταση , είτε είναι άρρωστα, κουρασμένη ή πεινάνε έχουν μια άρνηση στο να ακούσουν οτιδήποτε ακόμη και το παραμύθι.

Έτσι λοιπόν, το παραμύθι μπορεί να βοηθήσει το παιδί με ποικίλους τρόπους.

Αυτό όμως μπορεί να ενισχυθεί διαβάζοντας ένα παραμύθι με θεατρικό τρόπο δίνοντας χρώμα στην φωνή και αλλάζοντας τις φωνές των ηρώων.
Ανάλογα όμως με το κάθε παιδί ανάλογα δηλαδή αν είναι ακουστικός, οπτικός ή κινητικός τύπος μπορεί το παραμύθι να συνοδεύεται και από αντίστοιχες δραστηριότητες. Στη περίπτωση που το παιδί είναι κινητικός τύπος ζητάμε να υποδυθεί τον κεντρικό ήρωα του παραμυθιού. Όταν το παιδί είναι οπτικός τύπος, του ζητάμε να ζωγραφίσει μια σκηνή του παραμυθιού ή κάτι που του έμεινε από το παραμύθι. Ακόμη, αν το παιδί είναι ακουστικός τύπος αφήνουμε το παιδί να διηγηθεί και αυτό με τον δικό του τρόπο το ίδιο το παραμύθι.

Το παραμύθι είναι ένας τρόπος που επιτρέπει στο παιδί να εκφραστεί, να μιλήσει, αλλά και να διδαχτεί.
Τέλος, στις μέρες μας όπου ο χρόνος είναι περιορισμένος, το παραμύθι είναι ένας υπέροχος τρόπος να έρθουν κοντά οι γονείς και το παιδί και να αναπτυχθούν και οι απαραίτητοι δεσμοί μεταξύ τους.

Αγγελική Καβαλλιεράτου
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας/ Ψυχολόγος BSc, MSc
Τηλ: 6983433267
email: aggelikikavallieratoy@gmail.com
site: www.aggelikikavallieratou.com

Πηγή: «Θεραπευτικά παραμύθια» – Νένα Γεωργιάδου