Η δυσκοιλιότητα στην εγκυμοσύνη

author:

Parenting.gr

Η δυσκοιλιότητα στην εγκυμοσύνη

constipation-remedies-during-pregnancyΗ δυσκοιλιότητα είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Σχεδόν το 50% των εγκύων γυναικών παρουσιάζουν δυσκοιλιότητα σε κάποια χρονική στιγμή. Μια αιτία, είναι η αύξηση της ορμόνης προγεστερόνης, η οποία χαλαρώνει τους λείους μυς σε όλο το σώμα, συμπεριλαμβανομένης και της πεπτικής οδού. Αυτό σημαίνει ότι η τροφή κινείται μέσα στα έντερα πιο αργά. Το πρόβλημα μπορεί να επιδεινωθεί αργότερα κατά την εγκυμοσύνη, από την αυξανόμενη πίεση που ασκεί η μήτρα στο ορθό. Συμπληρώματα σιδήρου, ιδιαίτερα σε υψηλές δόσεις, μπορεί να επιδεινώσουν τη δυσκοιλιότητα.

Τι μπορώ να κάνω για τη δυσκοιλιότητα;

whole-grains– Να επιλέγεις τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως δημητριακά και ψωμί ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι, φασόλια και τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά κάθε μέρα. Μπορείς να προσθέτεις 1-2 κουταλιές της σούπας βρώμη στα δημητριακά κάθε πρωί και μετά να πίνεις και ένα ποτήρι νερό. Βέβαια, μπορεί να πάρει μερικές ημέρες προτού να παρατηρήσεις διαφορά, αν ακολουθήσεις τη συμβουλή αυτή.
– Να πίνεις άφθονο νερό – τουλάχιστον έξι με οκτώ ποτήρια την ημέρα. Ένα ποτήρι χυμός φρούτων κάθε μέρα, ειδικά χυμός δαμάσκηνων, μπορεί επίσης να είναι αποτελεσματικός. Πολλοί επίσης, πιστεύουν ότι ένα ζεστό ρόφημα αμέσως μετά το πρωινό ξύπνημα, βοηθάει την κατάσταση.
water_glass_restaurants_315-304– Να γυμνάζεσαι τακτικά. Το περπάτημα, η κολύμβηση, η άσκηση σε στατικό ποδήλατο και η yoga μπορούν να διευκολύνουν τη δυσκοιλιότητα και να σε κάνουν να νιώθεις πιο υγιής και σε φόρμα.
Το εντερικό σύστημα είναι πιο πιθανό να είναι ενεργοποιημένο μετά το γεύμα, οπότε φρόντισε να εξασφαλίζεις χρόνο για να επισκέπτεσαι το μπάνιο μετά το φαγητό. Άκουσε το σώμα σου και ποτέ μην αναβάλλεις μια επίσκεψη στην τουαλέτα όταν αισθάνεσαι την ανάγκη.
– Αν οι πολυβιταμίνες σου περιέχουν μια πολύ μεγάλη δόση σιδήρου (και δεν είσαι αναιμική), συζήτησε με το γιατρό το ενδεχόμενο μετάβασης σε ένα συμπλήρωμα με λιγότερο σίδηρο.
Αν τα παραπάνω μέτρα δεν βοηθήσουν, ζήτησε από τον φροντιστή σου ένα συμπλήρωμα φυτικών ινών ή ένα μαλακτικό κοπράνων.