Εγκυμοσύνη και μπάνιο στη θάλασσα
ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ

Εγκυμοσύνη και μπάνιο στη θάλασσα

November 19, 2021

author:

Parenting.gr

Εγκυμοσύνη και μπάνιο στη θάλασσα

Η περίοδος του καλοκαιριού βρίσκει πολλές γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης. Πολλές μέλλουσες μαμάδες καλούνται να αντιμετωπίσουν τη ζέστη αλλά και τις ομορφιές του καλοκαιριού. Ανάλογα το τρίμηνο (1ο τρίμηνο, 2ο τρίμηνο, 3ο τρίμηνο) στο οποίο βρίσκονται αντιμετωπίζουν διαφορετικές καταστάσεις και προβλήματα. Ένα θέμα, όμως, που τις απασχολεί όλες είναι το μπάνιο στη θάλασσα.

Το βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι εάν επιτρέπεται να κολυμπήσουν κι αν υπάρχει πιθανότητα να κινδυνεύσει το έμβρυο ή οι ίδιες. Επίσης, αναρωτιούνται για θέματα ασφάλειας και υγιεινής. 

Ας δούμε, λοιπόν, αναλυτικά το θέμα.

Αρχικά, θα πρέπει όλες οι εγκυμονούσες να κατανοήσουν ότι κάθε εγκυμοσύνη είναι μοναδική και ότι για θέματα ασφάλειας πρέπει να συμβουλεύονται το γιατρό τους. Αν κι εφόσον δεν υπάρχουν επιπλοκές και ο γιατρός επιτρέψει τα μπάνια στη θάλασσα, οι μέλλουσες μαμάδες θα πρέπει αν ακολουθήσετε κάποιους βασικούς κανόνες για να είστε ασφαλείς.

Σωστή επιλογή παραλίας

Η παραλία θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρή γίνεται. Σε κάθε περίπτωση, δεν θα πρέπει να κάθεστε απευθείας στην άμμο ή στην ξαπλώστρα. Θα πρέπει να τοποθετείτε μια καθαρή και στεγνή πετσέτα. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα “απειληθείτε” από τις Μολύνσεις του καλοκαιριού που απειλούν τη μέλλουσα μαμα.

Αποφεύγετε παραλίες με επικίνδυνες πέτρες ή μεγάλα βότσαλα και βράχια για να μην χτυπήσετε ή πέσετε.

Η θάλασσα θα πρέπει να είναι καθαρή και με μπλε σημαιάκι. Μην μπείτε όμως εάν έχει μεγάλα κύματα ή εάν το νερό σας φανεί πολύ κρύο. Και ποτέ χωρίς ένα συνοδό.

Σε αυτήν τη φάση επιλέξτε μια οργανωμένη παραλία και αφήστε το ελεύθερο camping για αργότερα.

Σωστή ώρα

Αυτός ο κανόνας θα πρέπει να ισχύει για όλους. Οι μεσημεριανές ώρες θα πρέπει να αποφεύγονται λόγω ζέστης αλλά και λόγω ήλιου. Προτιμήστε να επισκεφτείτε τη θάλασσα νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα, που ο ήλιος δεν είναι τόσο ισχυρός.

Οποιαδήποτε στιγμή και ώρα, θα πρέπει να φοράτε αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας, γυαλιά ηλίου και καπέλο. Μην ξεχνάτε ότι το αντηλιακό χρειάζεται και όταν βρίσκεστε στη σκιά.

Καλό είναι να έχετε μαζί σας δροσερό νερό για να ενυδατώνεστε συνεχώς. (Δείτε εδώ:Εγκυμοσύνη και αφυδάτωση).

Όχι με καύσωνα

Εάν η θερμοκρασία είναι πολύ υψηλή, αποφύγετε την επίσκεψη στην παραλία. Παρόλο που μια βουτιά στη θάλασσα θα σας δροσίσει και θα σας ανακουφίσει, η ζέστη είναι επικίνδυνη.  Υπάρχει πιθανότητα η μεγάλη άνοδος της θερμοκρασίας στο σώμα σας, να προκαλέσει πίεση των αιμοφόρων αγγείων και προβλήματα στην εγκυμοσύνη σας. Εάν για κάποιο λόγο αισθανθείτε ζαλάδα, κούραση θα πρέπει να ενημερώσετε το γιατρό σας.

Όχι αγώνες ανοιχτής θαλάσσης

Η κολύμβηση είναι μια από τις αθλητικές δραστηριότητες που συστήνουν οι γυναικολόγοι στις εγκύους που επιτρέπεται να αθληθούν. Η άνωση του νερού τις κάνει να νιώθουν πιο ανάλαφρες και  για λίγη ώρα δεν αισθάνονται την αίσθηση το βάρους της κοιλιάς. Παράλληλα,  προστατεύει τις αρθρώσεις και του μυς, ξεπρήζει τα πόδια και συμβάλλει στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού. Όμως δεν θα πρέπει να το παρακάνετε. Δεν είναι τώρα η στιγμή για αγώνες και ρεκόρ. Το μπάνιο σας πρέπει να είναι χαλαρό και σύντομης διάρκειας.

Στεγνό μαγιό

Καλό είναι να μην μένετε με βρεγμένο μαγιό. Μπορεί να σας ακούγεται κουραστικό αλλά πρέπει κάθε φορά που βγαίνετε από τη θάλασσα να το αλλάζετε. Εκτός από τις μολύνσεις του καλοκαιριού θα αποφύγετε και την πιθανότητα του κρυολογήματος.

Το μπάνιο χαλαρώνει, ηρεμεί και αναζωογονεί τη μέλλουσα μαμά ενώ παράλληλα τη γυμνάζει και τη βοηθά να μην πάρει βάρος. Εάν το επιτρέπει ο γιατρός σας, βουτήξτε στα υπέροχα ελληνικά νερά και απολαύστε το καλοκαίρι! Το μπάνιο στη θάλασσα είναι μια υπέροχη εμπειρία που δεν πρέπει να χάσετε!