Δυσαριθμησία: μήπως το παιδί σας μπερδεύει αριθμούς με γράμματα;
ΠΑΙΔΙ ΠΑΙΔΙ

Δυσαριθμησία: μήπως το παιδί σας μπερδεύει αριθμούς με γράμματα;

December 12, 2017

author:

Parenting.gr

Δυσαριθμησία: μήπως το παιδί σας μπερδεύει αριθμούς με γράμματα;

Η δυσαριθμησία είναι μια μαθησιακή δυσκολία όπως είναι για παράδειγμα η δυσλεξία. Τα παιδιά που έχουν δυσαριθμησία, δυσκολεύονται με τους αριθμούς και τις μαθηματικές πράξεις όποιες και αν είναι αυτές. Ένα παιδί που αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο μαθησιακό πρόβλημα, δεν έχει απαραίτητα και μαθησιακή δυσκολία στην γραφή, στην ανάγνωση ή στην ορθογραφία. Η δυσκολία του σχετίζεται με τους αριθμούς και μόνο. Το πρόβλημα της δυσαριθμησίας δεν είναι κάτι που αποδίδεται σε αισθητηριακές βλάβες, δεν υπονοεί χαμηλή νοημοσύνη και δεν προδίδει συναισθηματικές διαταραχές. Δεν είναι ακόμη συγκεκριμένο το πού οφείλεται. Πιθανόν σε μια δυσλειτουργία περιοχών του εγκεφάλου πχ στο αριστερό ή στο δεξί ημισφαίριο.

Ένα παιδί με δυσαριθμησία παρουσιάζει τα παρακάτω συμπτώματα:

Το παιδί δυσκολεύεται να διαβάσει και να γράψει τους αριθμούς. Δυσκολεύεται να τους θυμηθεί και να απεικονίσει για παράδειγμα στο μυαλό του πόσα μήλα εννοούμε με τον αριθμό 2.

Μπερδεύεται σε απλές μαθηματικές πράξεις όπως είναι η πρόσθεση και αφαίρεση. Ενώ και μια πιο σύνθετη πράξη -όπως για παράδειγμα ο πολλαπλασιασμός, η διαίρεση ή το να χρησιμοποιήσει κλάσματα και δεκαδικούς αριθμούς, του φαίνεται βουνό και σπανίως καταφέρνει να την ολοκληρώσει χωρίς να κάνει κάποιο λάθος.

Το παιδί που έχει δυσαριθμησία δεν μπορεί να διαβάσει την ώρα ούτε σε ψηφιακό ρολόι αλλά ακόμη χειρότερα σε αναλογικό με δείκτες.

Έχει εξαιρετικά κακή αίσθηση του χρόνου και μπερδεύεται με γεγονότα του παρελθόντος ή αντίστοιχα του μέλλοντος.

Τα παιδιά με τη δυσαριθμησία σπανίως καταφέρνουν να διαβάσουν μουσικές νότες. Ακόμη, έχουν πρόβλημα προσανατολισμού και δυσκολεύονται να διαβάσουν χάρτες και συντεταγμένες.

Αναγκαία η έγκαιρη διάγνωση

Η έγκαιρη διάγνωση είναι και το κλειδί στην αντιμετώπιση της δυσαριθμησίας. Αν διαγνωστεί στις πρώτες τάξεις του σχολείου ή και πριν από αυτές, τόσο το καλύτερο για πολλούς λόγους. Κατ’ αρχήν με αυτόν τον τρόπο οι γονείς μπορούν να ενεργήσουν ψύχραιμα και έγκαιρα ώστε να μην υπονομεύσει η δυσαριθμησία την ψυχολογική κατάσταση του παιδιού-μαθητή. Θα είναι πολύ άδικο να χαρακτηριστεί ένα παιδί με οποιαδήποτε μαθησιακή δυσκολία ως κακός μαθητής ή τεμπέλης. Η διάγνωση της δυσαριθμησίας γίνεται με ειδικά τεστάκια αλλά και με την αξιολόγηση της γενικότερης εικόνας του παιδιού σε ό,τι αφορά την επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με αριθμούς.