Διάβασμα για το σχολείο: Συμβουλές για να αποφύγετε τις προστριβές
ΕΦΗΒΟΣ ΠΑΙΔΙ ΠΑΙΔΙ

Διάβασμα για το σχολείο: Συμβουλές για να αποφύγετε τις προστριβές

February 10, 2019

author:

Parenting.gr

Διάβασμα για το σχολείο: Συμβουλές για να αποφύγετε τις προστριβές

Όσο απομακρυνόμαστε από την πρώτη ημέρα στο σχολείο, τα μαθήματα δυσκολεύουν και οι απαιτήσεις αυξάνονται. Το διάβασμα των παιδιών γίνεται καθημερινή συζήτηση και συχνά μετατρέπεται σε  αντικείμενο διαφωνιών. (Δείτε εδώ: Πόσο απαραίτητη είναι μια after school babysitter για τη δική σας οικογένεια;)  Οι γονείς ξεχνάμε ότι το σχολικό περιβάλλον είναι πλέον πολύ σκληρό και ότι τα παιδιά είναι  υποχρεωμένα να αντιμετωπίζουν φορτωμένα προγράμματα και σειρά εξωσχολικών μαθημάτων.
Ενώ εκείνα επιστρέφουν αργά το απόγευμα εξαντλημένα και χωρίς καμία διάθεση για διάβασμα, εμείς, όπως είναι λογικό, επιμένουμε ότι πρέπει να καθίσουν να μελετήσουν. Με αποτέλεσμα τα παιδιά να θυμώνουν, να αντιδρούν και μια ακόμα δύσκολη ημέρα να καταλήγει σε ένταση και προστριβές. Επειδή όμως κανένας δε θέλει να κλείνει την ημέρα του με κλάματα και όλοι θέλουν καλές επιδόσεις στο σχολείο, οι γονείς θα πρέπει να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας.

Ας δούμε, λοιπόν, τι πρέπει να κάνουμε:

Βοηθάμε το παιδί να αποκτήσει δεξιότητες μελέτης με στόχο να αποδίδει σύμφωνα με τις δυνατότητές του.

Ακούμε τη γνώμη και τους προβληματισμούς των παιδιών μας στο θέμα «μελέτη».

Επαινούμε τις προσπάθειες τους. Και όταν τελειώνουν τα μαθήματά τους αλλά και όταν προσπαθούν να τα καταφέρουν.

Επενδύουμε στην οργάνωση. Φτιάχνουμε μαζί τους ένα πίνακα με τις προτεραιότητες και προσπαθούμε να τον τηρήσουμε. Είναι σημαντικό να βάζουμε πρώτα τα δύσκολα μαθήματα και να αφήνουμε για το τέλος τα πιο απλά.

Βοηθάμε με διαλείμματα, για να μην χάνουν την αυτοσυγκέντρωσή τους. (Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ένας μικρός μαθητής χρειάζεται ένα διάλειμμα κάθε 20-30 λεπτά και ένας μαθητής του Γυμνασίου κάθε 40-50 λεπτά)

shutterstock_221688319
Κατανοούμε τις δυνατότητες των παιδιών μας και ελέγχουμε ότι είναι ικανά να υπολογίσουν από μόνα τους πόση ώρα τούς χρειάζεται για να τελειώσουν ένα μάθημα. Είναι πολύ σημαντικό να μην επιμένουμε για πράγματα που δεν είναι εφικτά, δημιουργώντας άγχος στα παιδιά και ένταση στις σχέσεις μας.

Δημιουργούμε ένα σύστημα μελέτης και το προτείνουμε στα παιδιά. Για παράδειγμα τους λέμε να υπογραμμίζουν τα σημαντικά μέρη του κείμενου ή να τα σημειώνουν ή να κυκλώνουν δύσκολες ημερομηνίες, μαθηματικούς τύπους  κλπ.

Επιτρέπουμε την κοινή μελέτη με φίλους τους από το σχολείο. Με αυτό τον τρόπο, το διάβασμα γίνεται πιο διασκεδαστικό.

Εξηγούμε ότι το διάβασμα δεν είναι υπόθεση της τελευταίας στιγμής και δεν πρέπει να γίνεται υπό πίεση. Προφανώς γινόμαστε εμείς καλά παραδείγματα και τηρούμε με συνέπεια τα δικά μας προγράμματα.

Δημιουργούμε σταθερό πρόγραμμα επαναλήψεων. Για παράδειγμα, ακολουθώντας το πρότυπο του σχολείου, εντάσσουμε στη μελέτη μια σταθερή δεκαπενθήμερη επανάληψη της ύλης.

Είμαστε ψύχραιμοι, υπομονετικοί και πάντα χαμογελαστοί. Σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε άσχημα στα παιδιά και δεν πληγώνουμε την αυτοπεποίθησή τους.

Και τέλος δεν ξεχνάμε να λέμε Μπράβο!

Originally posted 2016-09-26 04:30:53.