Γονείς, βάλτε τα παιδιά νωρίς για ύπνο
ΒΡΕΦΟΣ ΕΦΗΒΟΣ ΝΗΠΙΟ ΠΑΙΔΙ ΠΑΙΔΙ

Γονείς, βάλτε τα παιδιά νωρίς για ύπνο

October 22, 2016

author:

Parenting.gr

Γονείς, βάλτε τα παιδιά νωρίς για ύπνο

Ο ύπνος θρέφει τα παιδιά έλεγαν οι παλιοί. Ακολουθώντας αυτή τη συμβουλή, όλοι οι γονείς προσπαθούν να δημιουργήσουν μια ρουτίνα ύπνου και να θέσουν τους κανόνες που θα πρέπει να σέβονται τα παιδιά για το βραδινό ύπνο.
Αυτή η προσπάθεια έχει πολλές δυσκολίες και συχνά δεν είναι επιτυχημένη. Ειδικά τα νήπια αντιδρούν και χρησιμοποιούν ευφάνταστες δικαιολογίες για να “αποδράσουν” από το κρεβάτι τους.
Παρόλα αυτά, οι προσπάθειες πρέπει να γίνονται καθώς η ποσότητα του ύπνου των παιδιών έχει σημαντικά οφέλη για τη σωματική αλλά και την ψυχική τους υγεία.

Συγκεκριμένα, η Αμερικανική Ακαδημία Ιατρικής Ύπνου εξέδωσε κατευθυντήριες γραμμές ύπνου για τα παιδιά συνιστώντας ότι:

Τα μωρά από 4 μηνών έως 12 μηνών πρέπει να κοιμούνται 12 έως 16 ώρες
Τα παιδιά ηλικίας 1 έως 2 ετών πρέπει να κοιμούνται 11 με 14 ώρες
Τα παιδιά ηλικίας 3 έως 5 ετών θα πρέπει να κοιμούνται 10 με 13 ώρες
Τα παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών θα πρέπει να κοιμούνται 9 έως 12 ώρες
Οι έφηβοι ηλικίας 13 έως 18 ετών θα πρέπει να κοιμούνται 8 έως 10 ώρες

Για να χωράει όμως μέσα στο πρόγραμμα των παιδιών αυτή η διάρκεια ύπνου, χονδρικά τα βρέφη θα πρέπει να κοιμούνται από τις 19:00, τα νήπια από τις 19:30, τα παιδιά από τις 20:00, οι προέφηβοι στις 20:30 και οι έφηβοι μεταξύ 21:00 και 22:00.

shutterstock_186203135

“Η πρόωρη κατάκλιση ωφελεί τη σωματική υγεία του παιδιού, καθώς και τη διάθεση και την ψυχική υγεία, επειδή επιτρέπει να υπάρξει χρόνος για ύπνο, που είναι σημαντικός για την αποκατάσταση του εγκεφάλου και του σώματος”, δηλώνει ο Reut Gruber, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο McGill στον Καναδά και διευθυντής του Εργαστηρίου Προσοχής, Συμπεριφοράς και Ύπνου του Πανεπιστημίου του Ντάγκλας “ενώ, υπάρχει ένας φαύλος κύκλος αρνητικών συνεπειών, απο τη στέρηση του ύπνου. Για παράδειγμα,  αλλοιώνει τη συναισθηματική διαχείριση και οδηγεί σε αυξημένο άγχος και διέγερση, που παρεμβαίνουν περαιτέρω στη διατάραξη του ύπνου”.

Σε μια μικρή μελέτη διάρκειας τριών εβδομάδων που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Pediatric Phychology το 2013, συμμετείχαν 32 παιδιά, μεταξύ 8 και 12 ετών, τα οποία έλαβαν την εντολή να πάνε για ύπνο, είτε μία ώρα αργότερα, είτε μια ώρα νωρίτερα από το συνηθισμένο. Τους ζητήθηκε να ολοκληρώσουν τις εργασίες που μετρούσαν τη συναισθηματική λειτουργία, τη μνήμη και τη μαθηματική ευχέρεια στο τέλος κάθε εβδομάδας. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατάκλιση μια ώρα αργότερα, μείωσε την ικανότητα των παιδιών σχετικά με τα καθήκοντα που αναλάμβαναν.

Η αλήθεια είναι ότι  έχουν αναπτυχθεί πολλές θεωρίες για να εξηγήσουν γιατί έχουμε ανάγκη να κοιμόμαστε. Μία από αυτές εξηγεί ότι κοιμόμαστε για να εξοικονομήσουμε ενέργεια, έτσι ώστε να μπορούμε να είμαστε λειτουργικοί κατά τη διάρκεια της ημέρας. Κοιμόμαστε, δηλαδή, για να “αποκαταστήσουμε” κάτι που χάνετε όταν είμαστε ξύπνιοι και το χρειάζεται το  σώμα μας για να λειτουργήσει.

Συνεπώς, γονείς, ορίστε την κατάλληλη ώρα που πρέπει να πάνε τα παιδιά σας για ύπνο σύμφωνα με την ηλικία τους και προσπαθήστε να είστε συνεπής με αυτήν την απόφαση ακόμα και τα Σαββατοκύριακα. Ο ύπνος είναι σημαντικός!

Πηγή ερευνών:cnn