Αναγνωρίζοντας τις μαθησιακές δυσκολίες
ΝΗΠΙΟ ΠΑΙΔΙ ΠΑΙΔΙ

Αναγνωρίζοντας τις μαθησιακές δυσκολίες

September 26, 2016

author:

Parenting.gr

Αναγνωρίζοντας τις μαθησιακές δυσκολίες

Όχι δεν είναι μόδα. Ούτε είναι η εύκολη λύση, ούτε αποτελεί την κλασική απάντηση σε όλα τα προβλήματα, ούτε ήρθε για να δικαιολογήσει τους “τεμπέληδες” μαθητές.Τα έχω ακούσει όλα και είναι όλα λάθος. Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι όντως δυσκολίες και αφορούν παιδιά που αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα στην ορθογραφία, την ανάγνωση ή/και τα μαθηματικά.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να εμφανίσουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

Διαβάζουν αργά με δισταγμό, χωρίς ροή και συλλαβίζουν

Παραλείπουν, προσθέτουν ή αντικαθιστούν γράμματα σε λέξεις (πχ ξίχουλα – ψίχουλα)

Κάνουν καθρεφτική ανάγνωση (εμ αντί για με)

Δυσκολεύονται στην κατανόηση κειμένου

Δυσκολεύονται στην έκφραση των σκέψεων τους με οργανωμένο τρόπο

Κάνουν πολλά ορθογραφικά λάθη, μουτζούρες, δεν βάζουν σημεία στίξης κά

Δεν κάνουν καλά γράμματα

Δυσκολεύονται σε μορφές αναπαραστατικής μνήμης (πχ πίνακες, σειρά ονομάτων, ημέρες της εβδομάδας κά)

Έχουν φτωχό λεξιλόγιο

Έχουν προβλήματα προσανατολισμού στο χώρο και στο χρόνο

shutterstock_370508654

Παλιά βάζαμε σε αυτά τα παιδιά την ταμπέλα του κακού μαθητή και τα καταδικάζαμε για πάντα στα πίσω θρανία. Τα απορρίπταμε πριν ακόμα φτάσουν σε μια ηλικία που θα μπορούσαν να διεκδικήσουν μια ευκαιρία. Εκείνα από ένστικτο έκλειναν τις πόρτες τους και κρύβονταν στο δικό τους κόσμο όπου ένιωθαν άνετα και βολικά. Είτε γίνονταν μοναχικά παιδιά είτε προσπαθούσαν με άλλους τρόπους να μας κάνουν να τα προσέξουμε και γίνονταν “ενοχλητικά” παιδιά. Κάποια στιγμή όμως το σχολείο τελείωνε και εμείς οι καλοί μαθητές… αναρωτιόμασταν πως κατάφερε ο συμμαθητής μας ο Γιαννάκης να γίνει διάσημος ηθοποιός ή εξαιρετικός τεχνίτης ή ένας υπέροχος πατέρας ενώ ήταν από τα “κακά” παιδιά της τάξης.

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν πλούσιο συναισθηματικό κόσμο, ποικίλα ενδιαφέροντα και ισχυρή γνώμη αλλά συχνά μοιάζει ακατόρθωτο να τα εκφράσουν όλα αυτά. Μια επίσκεψη σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας σε συνδυασμό με κατανόηση και ενθάρρυνση από το σχολείο και την οικογένεια λύνει άμεσα το πρόβλημα. Τα παιδιά κερδίζουν αυτοπεποίθηση, καταλαβαίνουν ότι δεν ευθύνονται για τις σχολικές τους επιδόσεις και καταφέρνουν να σταθούν στα πόδια τους και στην τάξη τους.

Γι’ αυτό λοιπόν, αγαπητοί δάσκαλοι και γονείς, πριν βιαστείτε να “μετακινήσετε” ένα παιδί στα πίσω θρανία, παρατηρείστε τη συμπεριφορά του και δώστε του την ευκαιρία που του αξίζει!