Άραγε εσείς θα καταφέρετε να μην παχύνετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ

Άραγε εσείς θα καταφέρετε να μην παχύνετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

March 24, 2019

author:

Parenting.gr

Άραγε εσείς θα καταφέρετε να μην παχύνετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Ως εγκυμονούσα, είναι φυσικό να παρατηρήσετε κάποια αύξηση του σωματικού βάρους. Εκτός από το βάρος του μωρού, είναι και το βάρος του ιστού του μαστού, το αμνιακό υγρό, ο αυξημένος όγκος του αίματος και η διογκωμένη μήτρα που σας δείχνει πιο βαριά στη ζυγαριά. Επίσης, περίπου 2 με 4 κιλά του βάρους της εγκυμοσύνης μπορεί να “χρεωθεί” στα αποθέματα λίπους για το θηλασμό και τον τοκετό. Ωστόσο, ορισμένες γυναίκες έχουν την τάση να βάζουν πολύ περισσότερο βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Το περιοδικό The Health Site και ο γυναικολόγος Poonam Agarwal από το Νοσοκομείο της Βομβάης παρουσίασαν τους λόγους που μπορεί να παχύνετε πολύ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Είστε ήδη παχύσαρκη

Η αύξηση του βάρους είναι μέρος μιας υγιούς κυοφορίας. Ωστόσο, αν είστε υπέρβαρη ή παχύσαρκη, μπορεί να έχετε τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να βάλετε περισσότερο βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, σε σύγκριση με τις γυναίκες που ξεκίνησαν την εγκυμοσύνη τους σε ένα υγιές βάρος. Στην ιδανική περίπτωση, αν είστε λιποβαρής ή ο δείκτης μάζας σώματός σας (ΔΜΣ) είναι μικρότερος από 18,5, τότε θα πρέπει να πάρετε 12 έως 18 κιλά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αν ο ΔΜΣ σας είναι εντός του φυσιολογικού εύρους, που κυμαίνεται μεταξύ 18,5 και 24,9, τότε θα πρέπει πάρετε από 15 έως 18 κιλά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Και αν είστε υπέρβαρη, με ΔΜΣ μεγαλύτερο από 30, δεν θα πρέπει να πάρετε περισσότερα από 5 έως 9 κιλά.

Ακολουθούν μερικά ακόμα συμπτώματα που είναι απολύτως φυσιολογικό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Είστε αγχώδης

Αν αγχώνεστε μόνο στη σκέψη ότι κατευθύνεστε στη δουλειά σας, αυτό θα μπορούσε να είναι ένα σημάδι ότι θα βάλετε κιλά αργότερα στη ζωή σας και όταν θα είστε έγκυος. Το στρες αυξάνει τα επίπεδα της κορτιζόλης, η οποία επιβραδύνει το μεταβολισμό και οδηγεί σε αύξηση του σωματικού βάρους. Εάν λοιπόν σχεδιάζετε να κάνετε μωρό, εξασφαλίστε χρόνο για γιόγκα και για διαλογισμό ή απλά να κάντε καθημερινές βόλτες 15 λεπτών με τα πόδια έξω από το γραφείο σας, για να νικήσετε το άγχος.

shutterstock_223663261

Δεν κοιμάστε αρκετά

Μένετε συχνά ξάγρυπνες βλέποντας τηλεόραση; Αυτή η συνήθεια μπορεί να σας προσθέσει πολλά κιλά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ο ανεπαρκής ύπνος μπορεί να αυξήσει τη λαχτάρα σας για ζάχαρη και για λιπαρές τροφές. Μπορεί επίσης να μειώσει το μεταβολισμό σας. Οπότε, προσπαθήστε να κοιμάστε 7-8 ώρες, ώστε να διατηρήσετε το μεταβολισμό σας ενεργοποιημένο και την όρεξή σας υπό έλεγχο.

Στα πρώτα στάδια της εγκυμοσύνης τρώτε περισσότερο από ό, τι απαιτείται

Πολλές γυναίκες θεωρούν ότι στην εγκυμοσύνη μπορούν να τρώνε για δύο, με αποτέλεσμα να τρώνε πολύ στα πρώτα στάδια της εγκυμοσύνης. Όμως, στην πραγματικότητα, η ανάγκη για επιπλέον θερμίδες είναι σχετικά μικρή, και δεν χρειάζεστε επιπλέον θερμίδες κατά τη διάρκεια του πρώτου τρίμηνο. Χρειάζεστε επιπλέον 340 θερμίδες κατά το δεύτερο τρίμηνο και 450 θερμίδες στο τρίτο τρίμηνο. Για να δούμε τα πράγματα παραστατικά, 340 θερμίδες ισοδυναμούν με ένα μεσαίου μεγέθους μήλο, ένα γιαούρτι χωρίς λιπαρά και μια χούφτα ξηρούς καρπούς. Όλες οι επιπλέον θερμίδες που καταναλώνονται, μπορούν να σας προσθέσουν πολύ βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Γνωρίζετε ότι η ανθυγιεινή αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να σας κάνει παχύσαρκη ακόμη και επτά χρόνια αργότερα;

Originally posted 2016-10-23 04:30:52.