Τί να μαγειρέψουμε αυτήν την εβδομάδα

RecipiesWeek16Κι ενώ ετοιμαζόμαστε να αποχαιρετίσουμε σε λίγο τον Ιούνιο, η πείνα μας και η λιγούρα μας μπορούν να “γιατρευτούν” με τα καλούδια που μας φέρνει για νόστιμα, υγιεινά και θρεπτικά πιάτα! όπως και κάθε εβδομάδα έτσι κι αυτήν προτείνουμε μι ποικιλία χρωμάτων και υλικών στα καθημερινά σας πιάτα άμεσα συνδεδεμένων με την εποχή! Δοκιμάστε τις γεύσεις και τους συνδυασμούς που προτείνουμε και οργανώσετ οικογενειακά τραπέζια κάτω από τον ήλιο ή ανοίξτε την κουζίνα σας στους φίλους σας για να περνάτε όμορφες γευστικές στιγμές!

Σίγουρα ένα φαγητό είναι νοστιμότερο όταν τρώγεται με παρέα!

Σούπα γκασπάτσο με αβοκάντο και φέτα

gazpacho-close
Η πικάντικη, αλλά δροσιστική, κρύα σούπα γκασπάτσο, εξαιρετικά δημοφιλής στις κουζίνες της Ιβηρικής χερσονήσου (Ισπανία και Πορτογαλία), προσφέρει ένα πιάτο γεμάτο λαχανικά! Αποτελείται από φρέσκια ντομάτα, πιπεριές, αγγούρι και κρεμμύδι ως βασικά συστατικά και αποτελεί έναν απίστευτα ικανοποιητικό τρόπο για να απολαύσουμε τα λαχανικά μας με εναλλακτικό τρόπο. Εκτός από την υπέροχη γεύση τους, οι ώριμες ντομάτες είναι μια σούπερ πηγή λυκοπενίου και βιταμινών Α και C! Ποιός από εμάς δεν θέλει να προσφέρει αυτόν τον διατροφικό θησαυρό στα παιδιά μας; Διάβασε τη συνταγή

Ριζότο με γαρίδες

dsc_0009
Οι γαρίδες είναι ένα θαλασσινό που περιέχει μόνο λίγες θερμίδες. Ωστόσο, είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας. Η ποσότητα κορεσμένων λιπών που περιέχουν οι γαρίδες, είναι πολύ χαμηλή. Για παράδειγμα, περιέχουν λιγότερα κορεσμένα λίπη από ότι το κοτόπουλο χωρίς πέτσα.

Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα θαλασσινά, οι γαρίδες περιέχουν υψηλές συγκεντρώσεις δυο μοναδικών αντιοξειδωτικών συστατικών, της ασταξανθίνης και του σεληνίου. Η ασταξανθίνη έχει προσελκύσει το επιστημονικό ενδιαφέρον, κυρίως λόγω των αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων της. Όσον αφορά στο σελήνιο των γαρίδων, αποτελεί απαραίτητο συνένζυμο για τη λειτουργία της γλουταμινικής υπεροξειδάσης (GPO), ενός από τα κυριότερα αμυντικά συστήματα του οργανισμού, που μας προστατεύει από ανεπιθύμητες βλάβες που μπορούν να επιφέρουν μόρια που περιέχουν οξυγόνο.

Για όλους αυτούς τους λόγους, οι γαρίδες είναι πολύτιμες για τη διατροφή μας και δεν θα έχουμε καμία δικαιολογία για τις παραλείπουμε από τη διατροφή του παιδιού μας. Διάβασε τη συνταγή

Μοσχαράκι με μελιτζάνες στη γάστρα

thai-beef-with-eggplant
Ένας πεντανόστιμος τρόπος για να μαγειρέψουμε το βοδινό κρέας, είναι να το βάλουμε στο φούρνο με μελιτζάνες! Έτσι, όχι μόνο θα έχουμε ένα πιάτο που θα γλείφουμε τα δάχτυλά μας, αλλά επίσης είναι πολύ υγιεινό να σερβίρουμε το κρέας με λαχανικά. Η μελιτζάνα προέρχεται από την Ινδία και πρωτοκαλλιεργήθηκε στην Κίνα τον 5ο αιώνα πΧ. Στην Ευρώπη ήρθε τον 14ο αιώνα. Εξ’αιτίας της πικρής γεύσης της άργησε να χρησιμοποιηθεί στη μαγειρική και μέχρι τον 18ο αιώνα τη χρησιμοποιούσαν ως διακοσμητικό! Με την ανάπτυξη όμως νέων ποικιλιών με λιγότερη πικράδα, η μελιτζάνα σύντομα βρήκε το προορισμό της στην κουζίνα και σήμερα αποτελεί την “βασίλισσα του καλοκαιριού”, ενώ τη βρίσκουμε πλέον στα καταστήματα όλο το χρόνο. Διάβασε τη συνταγή

Γρήγορη σαλάτα με φασολάκια και σως λεμονιού

sauteedgreenbeanswithmushrooms

Οι σαλάτες με βραστά λαχανικά, είναι μια πολύ καλή επιλογή για βραδινό γεύμα, αλλά και για συνοδευτική σαλάτα στο πλευρό κρέατος ή ψαριού. Ακολουθεί μια γρήγορη και νόστιμη σαλάτα με βασικό συστατικό τα φασολάκια και τα φρέσκα μανιτάρια.
Τα φασολάκια ενώ έχουν λίγες θερμίδες, είναι φορτωμένα με θρεπτικά συστατικά. Είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, βιταμίνης C, μαγγάνιου, βιταμίνης Α, φυτικών ινών, καλίου, φολικού οξέος και σιδήρου. Περιέχουν επίσης μαγνήσιο, θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, χαλκό, ασβέστιο, φώσφορο, πρωτεΐνες, ω-3 λιπαρά οξέα και νιασίνη.
Τα φρέσκα μανιτάρια με τη σειρά τους, που στην συγκεκριμένη συνταγή περιέχονται ωμά, είναι μια πλούσια σε διατροφική αξία τροφή, αφού είναι υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη και χαμηλής περιεκτικότητας σε κορεσμένο λίπος. Λόγω της παρουσίας όλων των βασικών αμινοξέων, είναι υψηλής ποιότητας πρωτεϊνη, πολύ ανώτερη από τις φυτικές πρωτεΐνες, πλησιάζοντας την ποιότητα των ζωικών πρωτεϊνών. Επίσης, είναι πλούσια πηγή διαιτητικών ινών και βιταμινών όπως βιταμίνη C, βιταμίνες συμπλέγματος Β (ειδικά φυλλικό οξύ αλλά και θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, παντοθενικό οξύ, Β6), σίδηρο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο, φώσφορο, κάλιο, χαλκό και σελήνιο. Διάβασε τη συνταγή

Κοτόπουλο με Μπιζέλια

poulet-roti
Η εποχή μας χαρίζει ολόφρεσκα νόστιμα μπιζέλια που μπορούμε να τα συνδυάσουμε με πάρα πολλά πιάτα! Ειδικά για τους όχι και τόσο φαν του αρακά είναι προτιμότερο να φτιάχνουμε τον αρακά μαζί με κάτι άλλο ώστε να καταναλώνεται ευκολότερα! Η παρακάτω συνταγή δε θα μπορούσε να είναι πιο καλοκαιρινή αφού χρειάζεται ως βασικό συστατικό τα φρέσκα μπιζέλια που βρίσκονται τώρα σε αφθονία παρέα με τα θρεπτικά καρότα! Διάβασε τη συνταγή

Σπιτικά fish sticks

FN_Picky-Eaters-Baked-Fish-Sticks_s4x3
Το ψάρι είναι απαραίτητο στη διατροφή μικρών και μεγάλων!

Αν όμως είστε από αυτούς που δεν τους αρέσουν πολύ τα ψάρια ή αντιμετωπίζετε δυσκολία με τα μικρότερα μέλη της οικογένειας, αντί να τους παρακαλάτε να φάνε ψάρι μπορείτε να δοκιμάσετε την παρακάτω συνταγή που είναι πεντανόστιμη και υγιεινή! Διάβασε τη συνταγή

Πίτες λαχανικών με γέμιση σάλτσας βασιλικού μόνο σε 20 λεπτά!

pesto pie
Η σάλτσα πέστο μπορεί να γίνει σε πολλές εκδοχές, ανάμεσά τους και αυτές με σπανάκι ή αγκινάρα. Ωστόσο, η αγαπημένη μας σάλτσα πέστο είναι πάντα εκείνη με βάση τον βασιλικό. Ο βασιλικός χρησιμοποιούνταν στην αρχαιότητα για να βοηθήσει στην πέψη, ως αντιβιοτικό και ως αντιφλεγμονώδες τρόφιμο.

Είναι χαμηλό σε θερμίδες (4 θερμίδες ανά κουταλάκι του γλυκού) και αποτελεί μια καλή πηγή βιταμίνης Κ, σιδήρου, ασβεστίου, βιταμίνης Α και φυτικών ινών.

Στην συνταγή που ακολουθεί, θα χρησιμοποιήσουμε σάλτσα πέστο για να νοστιμίσουμε τις γεμιστές πίτες λαχανικών. Διάβασε τη συνταγή

Μαρμελάδα φράουλα: Απλά βήματα για την παρασκευή και αποθήκευση!

dscn18075

Ο Ιούνιος είναι στα μέσα του και οι φράουλες είναι στα φόρτε τους!

Το φρούτο αυτό είναι από τα πιο αγαπημένα των παιδιών και γι” αυτό είναι σκόπιμο να τους δώσουμε την ευκαιρία να το απολαμβάνουν και μετά το τέλος της εποχής του. Ένας πρακτικός και γευστικός τρόπος είναι η παρασκευή μαρμελάδας φράουλα. Διάβασε τη συνταγή

Διάβασε επίσης: Φρούτα και λαχανικά στη διατροφή του παιδιού μας

The post Τί να μαγειρέψουμε αυτήν την εβδομάδα appeared first on Mommy.gr: Η εγκυμοσύνη, η γυναίκα, η μαμά, κάθε μέρα.

Πηγή mommy.gr