Σουσάμι άνοιξε! Τα οφέλη του στην παιδική διατροφή

Οι μικροσκοπικοί σπόροι του κατατάσσουν το σουσάμι πολύ ψηλά στη λίστα με τις τροφές που ξεχωρίζουν για τη διατροφική τους αξία. Υποτιμημένη τροφή στο παρελθόν αφού το χρησιμοποιούσαν ως «γαρνιτούρα» πάνω σε κουλούρια, πίτες ή ως ταχίνι για λόγους νηστείας. Σήμερα, το σουσάμι και τα προϊόντα του έχει αναδειχθεί ως ο βασιλιάς των υπερτροφών και επιβάλλεται να πρωταγωνιστεί και στην παιδική διατροφή.

Σουσάμι και βιταμίνες

Το σουσάμι είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β όπως Β1, Β2, νιασίνη. Στο έλαιό του υπάρχει άφθονη βιταμόνη Ε αλλά και σημαντικές ποσότητες οξαλικού και φυτικού οξέος. Την ισχυρή αντιοξειδωτική του δράση, το σουσάμι την οφείλει στο σελήνιο. Ωστόσο, αποτελεί και μια σοβαρή πηγή ασβεστίου, φωσφόρου, μαγνησίου και ψευδαργύρου. Ήδη από την αρχαιότητα το σουσάμι αποτελούσε βασικό συστατικό πολλών φαρμάκων. Ο συνδυασμός βιταμίνης Ε, σεσαμίνης και σεσαμινόλης που βρίσκουμε στο σουσάμι το κάνουν όπλο κατά της οξείδωσης των λιπαρών οξέων στον οργανισμό στην οποία οφείλεται η δημιουργία αθηροσκλήρωσης.

Το σουσάμι στην διατροφή 

Το σουσάμι μπορεί να μπει στην παιδική διατροφή με πολλούς τρόπους. Στο πρωινό του παιδιού μπορούμε να εντάξουμε μία φέτα ψωμί ή φρυγανιές με ταχίνι και μέλι ή με μέλι και σπόρους από σουσάμι. Ακόμη μπορούμε να δώσουμε στο παιδί παστέλι από σουσάμι και μέλι ως δεκατιανό και φυσικά χαλβά από ταχίνι που βεβαίως παχαίνει αλλά για την παιδική διατροφή είναι απαραίτητος.

Εκείνο που δεν πρέπει να παραλείπουμε, είναι πως η θρεπτική αξία του σησαμέλαιου προσεγγίζει σημαντικά την θρεπτική αξία του ελαιολάδου. Κάπως έτσι και με δεδομένο ότι το σησαμέλαιο έχει πραγματικά ωραία γεύση, μπορούμε να το προσθέσουμε σε σαλάτες ωμές αλλά και σε βραστά ή ψητά λαχανικά. Φυσικά και στο κινέζικο…

 

The post Σουσάμι άνοιξε! Τα οφέλη του στην παιδική διατροφή appeared first on Mommy.gr.