Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Ο Φεβρουάριος ήρθε και όσο περνάνε οι ημέρες πλησιάζουμε στις αγαπημένες σε όλα τα παιδιά Απόκριες αλλά και στην Τσικνοπέμπτη και την Καθαρά Δευτέρα.

Αυτό σημαίνει ότι τις μέρες που ακολουθούν το φαγητό μας θα περιλαμβάνει πολλά κρεατικά, αλλαντικά, λιπαρά τυριά και φυσικά πολλά γλυκά.

Για να καταφέρουμε να τα μεταβολίσουμε όλα αυτά  και να μην φορτώσουμε τα παιδιά με ανθυγιεινές επιλογές, καλό θα ήταν να περάσουμε μια εβδομάδα αποτοξίνωσης, τρώγοντας πιο ελαφριά αλλά νόστιμα και θρεπτικά

Το mommy σας προτείνει ένα πιάτο για κάθε μέρα της εβδομάδας:

 

Δευτέρα

Η Δευτέρα είναι μια δύσκολη ημέρα και για μικρούς και για μεγάλους και χρειάζεστε ενέργεια για να ανταπεξέλθετε. Εμείς σας προτείνουμε ριζότο με αρακά, κολοκύθια, σέλερι και σπαράγγια που γεμάτο θρεπτικά συστατικά. Ο αρακάς έχει τις περισσότερες θερμίδες από όλα τα όσπρια αλλά έχει και την μεγαλύτερη πρωτεινική σύσταση. Περιέχει επίσης, αρκετό νάτριπ, φώσφορο, φυτικές στερόλες και ίνες.

Ας δούμε τη συνταγή: Ριζότο με αρακά, κολοκύθια, σέλερι και σπαράγγια

Καθαρίζετε και κόβετε 3 κολοκυθάκια, 1 σέλερι μεγάλο,3 σπαράγγια και 1 κρεμμύδι. Τα ρίχνετε όλα μαζί με τον αρακά που έχετε ξεπαγώσει, και τα σβήνετε με λευκό κρασί. Μόλις εξατμιστεί το κρασί, καλύπτετε με νερό τόσο ώστε να σκεπαστούν τα υλικά,ρίχνετε αλάτι και πιπέρι, και τα αφήνετε να σιγοβραστούν για 10 λεπτά. Τότε, προσθέτετε 2 ποτήρια ζεστό νερό, και το ρύζι, δοκιμάζετε για να δείτε πόσο αλάτι θέλει, και ανακατεύετε. Τα αφήνετε να βράσουν για 15 λεπτά και ανακατεύετε συνεχώς. Όταν έχει απορροφήσει το ρύζι όλα τα υγρά, σβήνετε την φωτιά, και προσθέτετε μάραθο και φρέσκο βασιλικό.Σερβίρετε με φρεσκοτριμμένο πιπέρι.

 

Τρίτη

H Τρίτη είναι η ημέρα που μας βάζει σιγά σιγά στο κλίμα της καθημερινότητας. Χρειάζεστε και εσείς και τα παιδιά, ποσότητες πρωτείνης για να βοηθήστε τον οργανισμό σας να αντέξει σε όλες τις απαιτήσεις της εβδομάδας. Εμείς, σας προτείνουμε να φτιάξετε εύκολα καλαμάκια κοτόπουλο. Όλοι ξέρουν την υψηλή πρωτεινική αξία του κοτόπουλου. Πέραν αυτής της ιδιότητας όμως περιέχει κι ένα σύμπλεγμα βιταμινών απαραίτητων για τα παιδιά.

Ας δούμε τη συνταγή: Καλαμάκια κοτόπουλο

Παίρνετε μισό κιλό στήθος κοτόπουλο και ή τα κόβετε σε κυβάκια εσείς είτε ζητάτε από τον κρεοπώλη να σας το κάνει. Σε ένα μεγάλο μπολ στύβετε χυμό από 1 λεμόνι, ρίχνετε λίγο νερό, χοντρό αλάτι και μυρωδικά. Βάζετε μέσα τα κυβάκια και τα αφήνετε να μαριναριστούν για μια ώρα. Όταν έχει περάσει η ώρα τα βγάζετε, και προθεμαίνετε τον φούρνο σας στους 180 βαθμούς. Περνάτε τους κύβους μέσα από τα καλαμάκια, και τα σωτάρετε σε ένα τηγάνι με δυνατή φωτιά για να ροδίσουν. Μην τα αφήσετε πολλή ώρα γιατί θα χάσουν όλα τους τα ζουμιά. Στη συνέχεια τα βάζετε για άλλα 5 λεπτά και από τις 2 μεριές στον φούρνο, και είναι έτοιμα!

 

Τετάρτη

Ακόμα και εάν δεν είναι η εποχή τους δεν αποχωρίζομαστε ποτέ από το ελληνικό τραπέζι τα φασολάκια. Βγάλτε τα από την κατάψυξη από το προηγούμενο βράδυ και μαγειρέψτε τα λίγο διαφορετικά, με μανούρι και καρύδια. Τα φασολάκια είναι ιδανική επιλογή για τα παιδιά όχι μόνο γιατί έχουν λίγες θερμίδες, αλλά είναι και υπερφορτωμένα με θρεπτικά συστατικά.

Ας δούμε τη συνταγή: Φασολάκια με μανούρι και καρύδια

Σε μια κατσαρόλα ρίχνετε λάδι και το αφήνετε να κάψει. Έχετε ψιλοκόψει 1 κρεμμύδι και το ρίχνετε στην κατσαρόλα, προσθέτετε αλάτι και σκόρδο και συνεχίζετε να ανακατεύετε. Ρίχνετε τα φασολάκια και 100γραμμάρια ζωμό κοτόπουλο ζεστό και τα αφήνετε να σιγοβράσουν για 40 λεπτά. Όταν έχουν μαλακώσει τα λαχανικά, τα βγάζετε από την φωτιά, τα στραγγίζετε και τα βάζετε πάλι πίσω στην κατσαρόλα. Ρίχνετε δυόσμο, τα καρύδια και το μανούρι. Αν δεν σας αρέσει το μανούρι, η ξινομυζήθρα ταιριάζει ιδανικά.

 

Πέμπτη
Πάντα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας ότι τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα πρέπει  να τρώτε ψάρι. Το σκουμπρί είναι ιδιαίτερα αγαπητό στα παιδιά και έχει μεγάλη θρεπτική αξία. Μαγειρέψτε το στο φούρνο με πολλά λαχανικά και απολαύστε το και για μεσημεριανό και για βραδινό!

Ας δούμε τη συνταγή: Σκουμπρί με λαχανικά

Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου. Καθαρίζετε και κόβετε πρώτα όλα σας τα λαχανικά. Αυτά μπορούν να είναι πατάτες, σέλερι, καρότα, ντοματίνια, κολοκύθια και κρεμμύδια. Καθαρίζετε το ψάρι πολύ καλά, προσέχοντας ειδικά την κοιλιά του και το κόβετε σε κομμάτια. Σε ένα πυρίμαχο σκέυος απλώνετε όλα τα λαχανικά εκτός από τα ντοματίνια, ρίχνετε αλάτι, πιπέρι και λάδι και το ανακατεύετε να πάει παντού. Στρώνετε από πάνω τα κομμάτια από το ψάρι, και από πάνω ρίχνετε τα ντοματίνια. Περιχύνετε με ελαιόλαδο, προσθέτετε ρίγανη και θυμάρι, και το καλύπτετε με ένα αλουμινόχαρτο. Το ψήνετε για 40 λεπτά στους 200, και στην συνέχεια αφαιρείτε το αλουμινόχαρτο, και ψήνετε για άλλα 15 λεπτά.

*Το σκουμπρί είναι ένα ψάρι οικονομικό που το κρέας του μας προσφέρει πολλά πολύτιμα στοιχεία. Είναι καλή πηγή βιταμίνης Β και D, καθώς και μετάλλων όπως το σίδηρο, το σελήνιο και το ιώδιο.

 

Παρασκευή

Η Παρασκευή είναι η αγαπημένη ημέρα της οικογένειας, γιατί σηματοδοτεί το τέλος της δουλειάς και του σχολείου. Για αυτό,  στρώστε το καλό σας το σερβίτσιο και προετοιμάστε ένα πιο “επίσημο” φαγητό.

Ας δούμε τη συνταγή: Ρολό γαλοπούλας στο φούρνο με μυρωδικά

Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου.Αλείφετε το ρολό με μουστάρδα και αλατοπιπερώνετε και από τις 2 μεριές. Σε ένα πυρέξ ριχνετε μέσα χυμό από 1 πορτοκάλι, λευκό κρασί, θυμάρι και δεντρολίβανο. Αν έχετε γάστρα ακόμα καλύτερα να βάλετε το φαγητό εκεί, αλλιώς προτιμήστε πυρέξ και καλύψτε το ρολό με ένα αλουμινόχαρτο. Το ψήνετε για 2,5 ώρες στους 200 βαθμούς, και στην συνέχεια βγάζετε το αλουμινόχαρτο και το ψήνετε για 45 λεπτά ακόμα, προσέχοντας να αλλάζετε πλευρά στο ρολό.

*Η γαλοπούλα είναι ιδανική πηγή πρωτεινών για τις ευαίσθητες ομάδες που είναι τα παιδιά. Περιέχει βιολογικής αξίας πρωτείνες, σύμπλεγμα βιταμινών και σίδηρο και μαγνήσιο.

 

Σάββατο

Το Σάββατο για τις περισσότερες μαμάδες, είναι ημέρα ξεκούρασης και χαλάρωσης που συνδυάζεται και με δουλειές του σπιτιού. Εάν δεν θέλετε να περάσετε πολλές ώρες μέσα στην κουζίνα μαγειρεύοντας, φτιάξτε αυτό το τέλειο σουφλέ μακαρονιών με μπρόκολο. Εκτός από εύκολη συνταγή, είναι και ένας ωραίο τρόπος να πείσετε τα παιδιά να φάνε μπρόκολο!

Ας δούμε τη συνταγή: Σουφλέ μακαρονιών με μπρόκολο

Σε μια κατσαρόλα με νερό που βράζει ρίχνετε αλάτι, τα μακαρόνια της επιλογής σας, και το μπρόκολο, και τα βράζετε για 7 λεπτά. Κρατήστε στην άκρη το πάνω μέρος του μπρόκολου, και αφήστε τα να βράσουν για 3 λεπτά ακόμα. Κρατήστε σε ένα μπολ το μισό από το νερό που έχετε βράσει, και στραγγίξτε καλά τα μακαρόνια και το μπρόκολο. Τα ρίχνετε πάλι μέσα στο νερό, και ρίχνετε μαζί και ένα κύβο λαχανικών. Ανακατεύετε, ρίχνετε μουστάρδα και κρέμα γάλακτος και ανακατεύετε, μέχρι να δέσει η σάλτσα και προσθέτετε αλάτι και πιπέρι. Λαδώνετε ένα πυρέξ, και ρίχνετε τα μακαρόνια με την κρέμα, και το μπρόκολο, ρίχνετε τυρί από πάνω και μυρωδικά της επιλογής σας και το ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς, για 10 λεπτά. Σερβίρετε αφού έχει κρυώσει.

*Το μπρόκολο σαν τροφή ξεχωρίζει για την αντιοξειδωτική του δράση, επειδή είναι εξαιρετικά πλούσιο σε βιταμίνη C, και περιέχει ασβέστιο, μαγγάνιο και ψευδάργυρο.Το μπρόκολο που παράγεται το χειμώνα είναι καλύτερο σε σύγκριση με αυτό του καλοκαιριού, επειδή προκειμένου να αντέξει στο κρύο παράγει τις διπλάσιες ποσότητες θρεπτικών συστατικών.

 

Κυριακή

H Κυριακή είναι μια οικογενειακή ημέρα χαλάρωσης. Το απόγευμα  απολαύστε γλυκό με τσάι που θα έχετε μαγειρέψει μαζί με τα παιδιά! Εσείς συνδυάστε το με τσάι με κανέλα και λεμόνι και τα παιδιά με ζεστή σοκολότα

Ας δούμε τη συνταγή: Μηλόπιτα για τα παιδιά

Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 200 βαθμούς.Καθαρίζετε και ψιλοκόβετε 5 μεγάλα μήλα. Τα βάζετε σε ένα μπολ με μαύρη ζάχαρη, κανέλα και γαρύφαλλο και τα ανακατεύετε. Στο μπολ με το μίξερ ρίχνετε 250 γραμμάρια βούτυρο σε κομμάτια,220 γραμμάρια ζάχαρη και τα ανακατεύετε μέχρι να γίνουν ένα. Στη συνέχεια ρίχνετε μέσα λίγο κονιάκ και 250 γραμμάρια κοσκινισμένο αλεύρι. Όταν δείτε πως αρχίζει το μείγμα να σφίγγει το βγάζετε από το μίξερ, και ζυμώνετε με το χέρι. Χωρίζετε την ζύμη στα δύο, και με το ένα κομμάτι θα σκεπάσετε την πίτα, και το άλλο θα είναι η βάση της. Απλώνετε βούτυρο σε ένα τσέρκι, και τοποθετείτε την ζύμη ανοίγοντας την όσο πιο καλά μπορείτε. Από πάνω βάζετε το μείγμα με τα μήλα, και καλύπτετε με την υπόλοιπη ζύμη. Για να βγεί περισσότερο χρυσό και ροδαλό το αποτέλεσμα αλείφετε με κρόκο αυγού. Ψήνετε στον φούρνο για 45 με 50 λεπτά.

*Τα μήλα είναι από τα φρούτα που δεν περιέχουν καθόλου λιπαρά και έχουν λίγες θερμίδες. Περιέχουν μεταλλικά στοιχεία που ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού.

Καλή σας όρεξη!

The post Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας appeared first on Mommy.gr.

Περισσότερα άρθρα