Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Αυτό το Τι να μαγειρέψω αύριο; βασανίζει σχεδόν καθημερινά όλες τις μαμάδες του κόσμου με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας!  Εκείνα συνήθως απαντούν Ό,τι θες μαμά… και κατά το σερβίρισμα γκρινιάζουν και φέρνουν αντιρρήσεις.

Το mommy σας προτείνει γευστικές και έξυπνες λύσεις, με συνταγές για όλη την καινούργια εβδομάδα, για ένα ισορροπημένοδιατροφικό πρόγραμμα, που θα απολαύσετε εσείς και τα παιδιά σας.

Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα

Δευτέρα

Συνήθως το Σαββατοκύριακο, χαλαρώνουμε τις “διατροφικές αντιστάσεις”  και αφήνουμε τα παιδιά να απολαύσουν περισσότερα γλυκά από όσα πρέπει! Γι’ αυτό το λόγο για την αρχή της εβδομάδας προτείνουμε μια ελαφριά πατατοσαλάτα, ιδανική και για δίαιτα και για χορτοφάγους. Μην ξεχνάτε ότι οι πατάτες αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές μαγγανίου, το οποίο βοηθάει στη διαδικασία σχηματισμού των οστών. Συγκεκριμένα, σε μια μεγάλη πατάτα θα βρούμε το 33% της ποσότητας που χρειαζόμαστε ημερησίως.

Ας δούμε τη συνταγή: Πατατοσαλάτα

Καθαρίζετε και κόβετε σε κύβους 4 μεγάλες πατάτες. Τις βράζετε για 20 με 25 λεπτά και τις στραγγίζετε καλά. Καθαρίζετε και κόβετε ένα μέτριο κρεμμύδι και το βάζετε σε ένα μπολ μαζί με κάπαρη,  σέλερι, μουστάρδα, ξίδι, αλάτι και λάδι και ανακατεύετε καλά. Πρίν το σερβίρισμα,  αφήνετε τη σαλάτα σας για λίγη ώρα στο ψυγείο για να “κάτσει”.

Εναλλακτικά, μπορείτε να προσθέσετε αυγά κομμένα στα τέσσερα και λίγη μαγιονέζα.

 

Τρίτη

Η Τρίτη, σύμφωνα με τους επιστήμονες είναι η πιο βαρετή ημέρα της εβδομάδας. Δώστε λίγη ένταση και χρώμα στο μεσημέρι των παιδιών, μαγειρεύοντας φτερούγες κοτόπουλο με χρωματιστές πιπεριές. Το κοτόπουλο είναι μια από τις καλύτερες τροφές για τα παιδιά. Πλούσιο σε πρωτεΐνες, με χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος αλλά υψηλή διατροφική αξία.

Ας δούμε τη συνταγή: Φτερούγες κοτόπουλο με χρωματιστές πιπεριές

Έχετε ξεπαγώσει και έχετε πλύνει καλά μισό κιλό φτερούγες κοτόπουλο. Σε ένα κατσαρολάκι με ζεστή φωτιά ρίχνετε λάδι, ψιλοκομμένο κρεμμύδι και σκόρδο. Ρίχνετε στη φωτιά τις φτερούγες και τις αφήνετε να σωταριστούν για 2 λεπτά από την κάθε μεριά και μετά τις βγάζετε από τη φωτιά.

Στη συνέχεια, προσθέτετε στο κατσαρολάκι φρεσκοστυμμένο χυμό πορτοκαλιού, πιπεριές ψιλοκομμένες, αλάτι και πιπέρι. Τα ανακατεύετε μέχρι να δέσει η σάλτσα και ρίχνετε πάλι μέσα τις φτερούγες. Ρίχνετε και την απαραίτητη ποσότητα νερού για να τις καλύψει και τα αφήνετε να μαγειρευτούν.

Μετά από 1 ώρα περίπου οι φτερούγες θα πρέπει να έχουν απορροφήσει τα υγρά, η σάλτσα σας να έχει δέσει και το φαγητό σας θα είναι έτοιμο!

 

Τετάρτη

Η Τετάρτη, ημέρα νηστείας για κάποιους, είναι μια καλή ευκαιρία για αποτοξίνωση.  Μαγειρέψτε  κάτι ζεστό και θρεπτικό που θα δώσει ενέργεια στα παιδιά και χάρη στο υπέροχο χρώμα μπορεί να τα ξεγελάσει και να δοκιμάσουν αδιαμαρτύρητα μπρόκολο.

Ας δούμε τη συνταγή: Σούπα βελουτέ με μπρόκολο

Σε μια μεγάλη κατσαρόλα σωτάρετε το μπρόκολο και μετά από 2-3 λεπτά το βγάζετε από τη φωτιά. Το κόβετε σε μικρά κομμάτια και το βάζετε μέσα στην κατσαρόλα όπου έχετε ρίξει ζωμό λαχανικών. Τα αφήνετε να σιγοβράσουν για 25 με 30 λεπτά.

Παράλληλα σε μια άλλη κατσαρόλα, ζεσταίνετε γάλα και το αφήνετε στην άκρη.

Όταν το μπρόκολο είναι έτοιμο, αφαιρείται το μισό και  το ρίχνετε στο γάλα, και με το beamer πολτοποιείτε αυτό που έχει μείνει στην κατσαρόλα μαζί με το ζωμό.

Στη συνέχεια ενώνετε τα μείγματα. Πρόσθετετε μοσχοκάρυδο, αλάτι, πιπέρι, λάδι και σκόρδο. Τα ανακατεύετε πάλι όλα μαζί και η σούπα σας είναι έτοιμη!

*Δεν θα μπορούσαμε να υπερβάλλουμε για τις ευεργετικές δράσεις που έχει το μπρόκολο στον οργανισμό.. Είναι ο κύριος σύμμαχος ενάντια στη μάχη με τον καρκίνο κι είναι πλούσιο σε φυλλικό οξύ, βιταμίνες C, Β1, Α, σίδηρο, μαγγάνιο και πολλά άλλα.

 

Πέμπτη

H Πέμπτη είναι η ιδανική μέρα για κόκκινο κρέας, το οποίο είναι απαραίτητο για τα επίπεδα σιδήρου των παιδιών. Προτιμήστε φιλέτο και ψήστε το τελευταία στιγμή για να το φάνε ζεστό και ζουμερό. Ζωγραφίστε το με κρέμα βαλσαμικού.

Ας δούμε τη συνταγή: Φιλέτο μοσχαρίσιο

Τα φιλέτα που θα πάρετε δεν πρέπει να ξεπερνάνε το πάχος των 3 – 4 εκατοστών.

Σε ένα τηγάνι ρίχνετε λάδι και το αφήνετε να κάψει. Αλείφετε με λάδι και αλατοπιπερώνετε τα φιλέτα και τα ρίχνετε στη φωτιά.  Για μέτριο ψήσιμο τα αφήνετε 4 με 5 λεπτά από κάθε πλευρά ενώ για να βγούν καλοψημένα τα αφήνετε 6 με 8. Εάν τα θέλετε καλοψημένα αλλά δεν θέλετε να καούν, πρέπει να τα γυρνάτε πολύ συχνά και να μην είναι πάντα η φωτιά σας στο πιο δυνατό.

Δίπλα στα φιλέτα ρίχνετε ροδέλες κρεμμυδιού και πιπεριών τις οποίες πρέπει να γυρνάτε πολύ συχνά για να μην καούν .

Μόλις τα φιλέτα πλησιάζουν το ψήσιμο που θέλετε, σβήνετε με κρέμα βαλσαμικού, αφήνετε  λίγα δευτερόλεπτα για να καραμελώσει και το βγάζετε από την φωτιά.

Τέλος, ρίχνετε θυμάρι και σερβίρετε με ψητά λαχανικά ή πουρέ πατάτες που αγαπούν τα παιδιά.

*Το φιλέτο από το μοσχάρι θεωρείται το καλύτερο μέρος που μπορείς να φας, με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνηκαι χαμηλή σε λίπος. Ένα μεσαίο κομμάτι έχει περίπου 600 θερμίδες και αποτελεί το ιδανικό μεσημεριανό για να δώσει δύναμη και ενέργεια για την υπόλοιπη μέρα.

 

Παρασκευή

Για την Παρασκευή, χαρίστε στα παιδιά το αγαπημένο τους φαγητό. Μακαρόνια!

Ας δούμε τη συνταγή: Μακαρόνια  αχιβάδες με κολοκύθια και τα αγαπημένα σε όλους φυστίκια Αιγίνης!

Ξεκινήστε βράζοντας τις αχιβάδες σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσης. Καθαρίζετε και κόβετε 4 μεγάλα κολοκύθια σε στρογγυλά κομμάτια. Χτυπάτε στο multi φυστίκια Αιγίνης, κόλιανδρο, και μια σκελίδα σκόρδο. Σε ένα τηγάνι ρίχνετε λάδι  και μόλις κάψει ρίχνετε μέσα το μείγμα με το κόλιανδρο και τα κολοκύθια. Τα ανακατεύετε συνεχώς και προσθέτετε λίγο θυμάρι και γιαούρτι.Όταν είναι έτοιμα τα μακαρόνια τα σουρώνετε και τα ξαναβάζετε στην κατσαρόλα. Όταν είναι έτοιμη και η σάλτσα σας τη ρίχνετε μέσα στις αχιβάδες και ανακατεύετε να πάει παντού.

Σερβίρετε με λίγα τριμμένα φυστίκια Αιγίνης και παρμεζάνα!

*Πέρα από τους υδατάνθρακες, τα ζυμαρικά περιέχουν ποσότητες σιδήρου, σεληνίου, ασβεστίου,φωσφόρου και συμπλέγμα βιταμινών Β. Οι πρωτείνες που περιέχονται μπορεί να μην είναι πολλές, αλλά είναι εξαιρετικά εύπεπετες,και για αυτό τα ζυμαρτικά αποτελούν μια τροφή για όλες τις ηλικίες.

 

Σάββατο

Το Σάββατο συνήθως οι περισσότερες μητέρες δεν εργάζονται και έτσι είναι η ιδανική μέρα να επισκεφτούν την αγορά και να αγοράσουν φρέσκο ψάρι για τα παιδιά. Τα ψάρια είναι μια από τις καλύτερες πηγές βιταμινών, μετάλλων και λιπαρών. Η δική μας πρόταση είναι να επιλέξετε σκουμπρί το οποίο σύμφωνα με το Συμβούλιο Ιατρικής Έρευνας των ΗΠΑ, είναι το καλύτερο ψάρι για να φαγωθεί φρέσκο και γεμίζει τον οργανισμό με Ω3 λιπαρά οξέα και βιταμίνη D.

Ας δούμε τη συνταγή: Σκουμπρί με λαχανικά και φρέσκο μαϊντανό

Καθαρίζετε και πλένετε καλά τα ψάρια. Προθερμαίνετε το φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου. Τρίβετε το εσωτερικό τους με λεμόνι και τα αλατίζετε μέσα έξω με χοντρό αλάτι. Τα αφήνετε για μισή ώρα.

Σε ένα πυρέξ ρίχνετε λάδι και το απλώνετε να πάει παντού. Τοποθετείτε τα ψάρια και βάζετε από μια φέτα λεμόνι στο καθένα. Καθαρίζετε και κόβετε, πατάτες, καρότα, πιπεριές και ντοματίνια και τα απλώνετε επάνω απο τα ψάρια. Πρόσθετε φρέσκο πιπέρι, μαϊντανό, ρίγανη, θυμάρι και 2 σκελίδες σκόρδο. Ανακατεύετε καλά τα υλικά και ρίχνετε 1 ποτήρι νερό. Καλύπτετε με αλουμινόχαρτο και το βάζετε στον φούρνο στους 200 βαθμούς για μισή ώρα. Στη συνέχεια αφαιρείτε το αλουμινόχαρτο και χαμηλώνετε την θερμοκρασία στους 180 βαθμούς. Συνεχίζετε το ψήσιμο για 20 λεπτά και το φαγητό σας είναι έτοιμο!
Κυριακή

Την Κυριακή, ξυπνήστε μαζί με τα παιδιά σας και μπείτε όλοι μαζί στην κουζίνα. Bάλτε ποδιές και γάντια και φτιάξτε το γλυκό της εβδομάδας!  Εμείς σας προτείνουμε μια τάρτα σοκολάτας που θα ξετρελάνει μικρούς και μεγάλους.

Ας δούμε τη συνταγή: Τάρτα σοκολάτας με φουντούκια

Σε ένα μπολ κοσκινίζετε 530 γραμμάρια αλεύρι και προσθέτετε 75 γραμμάρια ζάχαρη και 200 γραμμάρια κρύο βούτυρο σε κομματάκια. Τα χτυπάτε στο μίξερ σε χαμηλή ταχύτητα. Αφήνετε το μίξερ στην άκρη και κάνετε μια λακούβα στο κέντρο του μείγματος. Ρίχνετε νερό και σιγά σιγά ανακατεύετε μέχρι να γίνει μια σφιχτή ζύμη. Την κάνετε μπάλα, την τυλίγετε με μια μεμβράνη και τη βάζετε στο ψυγείο για περίπου 2 ώρες.

Κατά τη διάρκεια αυτή, βάζετε τα φουντούκια σε ένα ταψί και τα ψήνετε για 20 λεπτά στο φούρνο για να τα έχετε έτοιμα. Μισή ώρα πριν βγάλετε τη ζύμη, προθερμαίνετε το φούρνο στους 180 βαθμούς. Όταν η ζύμη είναι έτοιμη, τη βγάζετε από το ψυγείο και τη ανοίγετε με έναν πλάστη. Τη βάζετε σε ένα ταψί, χρησιμοποιείτε κάποιου είδους βάρους για το κέντρο για να μην σας φουσκώσει και τη ψήνετε για 15 με 20 λεπτά. Τη βγάζετε από τον φούρνο και την αφήνετε να κρυώσει.

Για να ετοιμάσετε τη σοκολάτα, σε ένα κατσαρολάκι ζεσταίνετε 330 ml κρέμα γάλακτος και ρίχνετε 140 γραμμάρια κουβερτούρα μαζί με 300 γραμμάρια κουβερτούρα γάλακτος και ανακατεύετε. Στη συνέχεια ρίχνετε και τα ψημμένα φουντούκια και τα ανακατεύετε μέχρι να ομογενοποιηθούν. Όταν είναι έτοιμο το μείγμα το περιχύνετε στην τάρτα και τη βάζετε στο ψυγείο να κρυώσει και να σταθεροποιηθεί.

Για την διακόσμηση χρησιμοποιείστε φουντούκια, γλάσσο και ό,τι άλλο θέλετε!
*Τα φουντούκια αποτελούν ένα ιδανικό σνακ για τα παιδιά και τους μεγάλους, καθώς είναι ξηροί καρποί με γλυκιά γεύση και υψηλή θρεπτική αξία. Η καθημερινή προσθήκη τους στην διατροφή σας μπορεί να οδηγήσει και στην μείωση της χοληστερίνης, και να εμποδίσουν την οξείδωση των λιπιδίων, ένας παράγοντας της εφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.

Καλή σας όρεξη!

The post Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας appeared first on Mommy.gr.

Περισσότερα άρθρα