Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Μαμάδες, αγχώνεστε και αναρωτιέστε τί φαγητό να ετοιμάσετε για τα παιδιά που γυρνούν κουρασμένα και πεινασμένα από το σχολείο; 

Έχετε διάθεση να προσφέρετε διαφορετικές γεύσεις στην οικογένειά σας αλλά νιώθετε πως τελείωσαν οι επιλογές;

Το mommy σας δίνει τη “γευστική” λύση.

Δείτε παρακάτω νόστιμες και εύκολες συνταγές για ένα ισορροπημένο εβδομαδιαίο διατροφικό πρόγραμμα, που θα απολαύσετε εσείς και τα παιδιά σας.

 

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ξεκινήστε την εβδομάδα με ψαράκι. Συνδυάστε το με πουρέ κολοκύθας που μπορείτε να έχετε προετοιμάσει από το Σαββατοκύριακο και βραστά λαχανικά.

Φιλέτο Λαβράκι με πουρέ κολοκύθας

Σε ένα τηγάνι με δυνατή φωτιά βάζετε λάδι και τοποθετείτε τα φιλέτα από το λαβράκι από την πλευρά της πέτσας. Τα αφήνετε να σωταριστούν μέχρι να πάρει η πέτσα ένα σκούρο χρώμα, και στη συνέχεια τα γυρίζετε. Τα αφήνετε για 2 με 4 λεπτά και στη συνέχεια τα βγάζετε από την φωτιά για να μην σας στεγνώσουν.

Για τον πουρέ κολοκύθας: Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου  και σε ένα ταψί τοποθετείται τις φλούδες της κολοκύθας με την φλούδα να ακουμπάει κάτω. Προσθέτετε 1 κούπα νερό και σκεπάζετε με αλουμινόχαρτο. Ψήνετε στον φούρνο για 2μιση ώρες και όταν είναι έτοιμη αφαιρείτε από το ταψί τα κομμάτια και τα πιέζετε για να στραγγίξουν. Ο όγκος τους πρέπει να έχει μειωθεί στο μισό και ύστερα τα πολτοποιείτε.

Σερβίρετε μαζί με τα φιλέτα από το λαβράκι, μπρόκολο και λίγη σόγια σος για το τελείωμα! Αφήστε τα παιδιά μα γαρνίρουν το φαγητό για να νιώθουν ότι συμμετέχουν!
*Το λίπος που έχουν τα ψάρια είναι πολυακόρεστο και πλούσιο σε ω3 λιπαρά οξέα, που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού. Οι θετικές τους επιδράσεις μπορούν να φανούν στα νεύρα, στο δέρμα και στους θρόμβους.

 

 

Την Τρίτη ενημερώστε τα παιδιά ότι θα φάτε “κινέζικο” μοσχάρακι  με μπρόκολο και ρύζι και στολίστε το τραπέζι σας ανάλογα. Εάν έχετε διάθεση για “σκούπισμα”, αφήστε τα να προσπαθήσουν να φάνε με τα ξυλάκια.

Mοσχάρακι γλυκόξινο με μπρόκολο και ρύζι 

 

Κόβετε σε φιλέτα περίπου μισό κιλό μοσχάρι. Τα καλύπτετε με μια στρώση κορν φλάουρ, και τα ρίχνετε σε ένα γουοκ με καυτό καλαμποκέλαιο. Τα τηγανίζετε μέχρι να ροδίσουν και από τις 2 μεριές, και στην συνέχεια τα αφήνετε στην άκρη. Έχετε καθαρίσει και έχετε κόψει φρέσκα κρεμμύδια και σκόρδο, και τα ρίχνετε στο καυτό γουοκ μέχρι να μαλακώσουν. Στη συνέχεια χαμηλώνετε την φωτιά,και ρίχνετε πάλι μέσα τα φιλέτα. Προσθέτετε μισό φλυτζάνι σόγια σος, πελτέ ντομάτας, χυμό από 1 πορτοκάλι, 1 κουταλιά της σούπας καστανή ζάχαρη, λίγο ξύδι και ανακατεύετε. Ρίχνετε λίγο ακόμα κορν φλάουρ και 2 κουταλιές νερό, και ανακατεύτετε καλά ώστε να δέσει μαζί με την υπόλοιπη σάλτσα. Αν χρειαστεί να προσθέσετε νερό, να προσέχετε να είναι ήδη βραστό και όχι κρύο. Παράλληλα ζεματίζετε το μπρόκολο σε ένα τηγάνι, και βράζετε το ρύζι της επιλογής σας. Σε ένα μπολ, σερβίρετε ρύζι, το φιλέτο και το μπρόκολο.

*Το καλαμποκέλαιο περιέχει 15% κορεσμένα και 25% μονοακόρεστα λιπαρά. Επίσης είναι πλούσιο σε πολυακόρεστα λιπαρά, περιέχει 60% λινολεικού οξέος και η περιεκτικότητα του σε α – λινολεικό οξύ είναι πολύ χαμηλή.To καλαμποκέλαιο είναι πλούσιο σε τοκοφερόλες, οι οποίες είναι γνωστές για την αντιοξειδωτική τους δράση και την καταστροφή των ελεύθερων ριζών στον οργανισμό.

 

Για την Τετάρτη, σας προτείνουμε χειμωνιάτικα γεμιστά. Να θυμάστε ότι χρειάζονται προετοιμασία.

Χειμωνιάτικα Γεμιστά με σταφίδες

Επειδή τα γεμιστά είναι ένα αγαπημένο φαγητό που θέλουμε να το τρώμε όλο το χρόνο, αλλά η εποχή της ντομάτας είναι το καλοκαίρι, εμείς σας προτείνουμε να τα φτιάξετε με κόκκινες και πράσινες πιπεριές.

Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου. Κόβετε το πάνω μέρος της πιπεριάς , προτιμήστε μικρομεσαίου μεγέθους και καθαρίζετε το εσωτερικό τους.

Αφού τις καθαρίσετε, τις τοποθετείτε στο ταψί που θα ψήσετε τα γεμιστά και πασπαλίζετε τον πάτο τους με λίγη ζάχαρη. Για να φτιάξετε τη γέμιση, σε ένα τηγάνι ρίχνετε λάδι, ψιλοκομμένο κρεμμύδι και περασμένο σε multi, σκόρδο και τα αφήνετε να τσιγαριστούν.

Στη συνέχεια, ρίχνετε μέσα το ρύζι για τα γεμιστά, σταφίδες, κουκουνάρια, μαιντανό, βασιλικό και αλατοπίπερο. Τα ανακατεύετε μια φορά και τέλος ρίχνετε πελτέ ντομάτας και χυμό ντομάτας.

Ανακατεύετε καλά, ρίχνοντας και μια κουταλιά της σούπας ζάχαρη. Όταν δείτε πως η γέμιση έχει τραβήξει τα πολλά υγρά, βγάζετε το τηγάνι από τη φωτιά και την αφήνετε να κρυώσει.

Γεμίζετε τις πιπεριές με την γέμιση, μέχρι την μέση και κλείνετε με το καπάκι τους. Όση γέμιση σας περισσέψει τη βάζετε στο ταψί ανάμεσα από τις πιπεριές. Ρίχνετε λίγο λάδι και αν θέλετε κίτρινο τυρί ή φέτα και τριμμένη φρυγανιά για το τελείωμα.

Ψήνετε για περίπου 1μιση ώρα στους 180 και περιμένετε να κρυώσουν για να σερβίρετε!

*Οι σταφίδες έχουν μεγάλες ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό ενώ έχουν και πολυ μικρό θερμιδικό δείκτη. Περιέχουν αδιάλυτες φυτικές ίνες, που μπορούν να λειτουργήσουν σαν καθαρτικό στον οργανισμό και μπορούν να συμβάλλουν στην υγιή αύξηση σωματικού βάρους του οργανισμού.

 

Για την Πέμπτη σας προτείνουμε όσπρια! Φτιάξε γίγαντες με αλλαντικά Τα αλλαντικά θα ενθουσιάσουν τα παιδιά και μπορεί να γλυτώσετε τη γκρίνια για τα φασόλια.

κοκκινιστούς γίγαντες με πικάντικα αλλαντικά στο φούρνο

Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου. Βάζετε τους γίγαντες σε ένα μπολ με νερό και τους αφήνετε να μουλιάσουν όλο το βράδυ. Την επόμενη μέρα, τους στραγγίζετε καλά και τους βράζετε σε μια κατσαρόλα για αρκετή ώρα μέχρι να μαλακώσουν αρκετά.

Σε ένα μπολ, ρίχνετε 225 ml ελαιόλαδο, ψιλοκομμένο κρεμμύδι, σκόρδο και 4 μεγάλες ντομάτες ώριμες ψιλοκομμένες. Τα ανακατεύετε στο μίξερ και τέλος ρίχνετε και λεπτές ροδέλες καρότου.

Όταν οι γίγαντες είναι έτοιμοι, κρατάτε στην άκρη 1 ποτήρι από το νερό τους, τους στραγγίζετε και τους αφήνετε στην άκρη. Τους βάζετε σε ένα ταψί, περιχύνετε με τη σάλτσα ντομάτας και αλατοπιπερώνετε. Ανακατεύετε καλά και τέλος ρίχνετε ροδέλες από λουκάνικο και προεραιτικά τσορίζο ( ισπανικό καυτερό σαλάμι).

Τέλος, ρίχνετε και το ποτήρι με το ζωμό τους και βάζετε το ταψί στο φούρνο, για τουλάχιστον 1μιση ώρα. Το φαγητό θα είναι έτοιμο, όταν οι γίγαντες έχουν ξεροψηθεί και η σάλτσα έχει δέσει.
* Η κατανάλωση όσπριων γενικότερα, ενισχύει την μακροζωία και την άμυνα του οργανισμού. Οι γίγαντες και τα φασόλια είναι η καλύτερη πηγή πρωτεινών που μπορούμε να έχουμε, και έχουν και πολύ χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, και δεν περιέχουν καθόλου χοληστερόλη.

 

Για Παρασκευή μεσημέρι σας προτείνουμε να συνοδέψετε το μεσημεριανό σας με χούμους με παντζάρι. Το έντονο χρώμα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των παιδιών και θα κερδισούν τα θρεπτικά συστατικά από το παντζάρι, χωρίς να το καταλάβουν!

Xούμους με παντζάρι

Βράζετε και κόβετε σε κύβους 300 γραμμάρια παντζάρια, και στίβετε χυμό από 1 λεμόνι. Σε ένα μίξερ βάζετε τα παντζάρια, καρύδια τριμμένα και καρύδια ψίχα, το χυμό από το λεμόνι, 20 γραμμάρια ταχίνι, κύμινο, λίγο σκόρδο, λάδι, σησαμέλαιο, ξίδι και αλάτι και τα ανακατεύετε μέχρι να γίνουν σαν απαλή πάστα.

Σερβίρεται αμέσως ή το διατηρείτε στο ψυγείο με μια μεμβράνη.
*Τα παντζάρια αποτελούν ιδανική τροφή, καθώς με λίγες θερμίδες προσλαμβάνουμε τις απαραίτητες ποσότητες μαγνησίου, σιδήρου, κάλιου και φωσφόρου μέσα στην ημέρα. Επίσης, είναι πλούσια σε βιταμίνη C και σε σύμπλεγμα βιταμινών Β (Β1,Β2,Β5,Β6).

 

 

Για το οικογενειακό τραπέζι του Σαββάτου προτείνουμε ένα λαχταριστό χοιρινό κότσι με δενδρολίβανο. Ψήστε το σε χαμηλή φωτιά και θα μοσχομυρίσει  όλο το σπίτι!

Χοιρινό κότσι με μουστάρδα και δενδρολίβανο

Για να φτιάξετε αυτή τη συνταγή πρέπει να προετοιμάσετε το κρέας από το προηγούμενο βράδυ. Τοποθετείτε το κότσι σε ένα ταψί και ανοίγετε με ένα μαχαίρι 2 τρύπες σε κάθε πλευρά.

Βάζετε μέσα από 1 σκελίδα σκόρδο και με ένα πινέλο περάστε όλο το κρέας με μουστάρδα και ρίγανη. Περιχύνετε χυμό από 1 λεμόνι και αλατοπιπερώνετε.

Το αφήνετε στο ψυγείο όλο το βράδυ και το επόμενο πρωί αφαιρείται ό,τι υγρά έχει βγάλει.

Προθερμαίνετε το φούρνο και το αφήνετε να ψηθεί σε χαμηλή για τουλάχιστον 3 ώρες.
*Το δεντρολίβανο αποτελεί ένα από τα θαυματουργά για τον οργανισμό αρωματικά φυτά και μπορεί να τον βοηθήσει με ποικίλους τρόπους. Σαν αφέψημα μπορεί να λειτουργήσει θεραπευτικά ενάντια στη διάρροια. Επίσης, συνίσταται για τον πονοκέφαλο, το κρυολόγημα και την υπερκόπωση.

 

Την Κυριακή ξεκουραστείτε και βγείτε εξώ για φαγητό.  Σας προτείνουμε όμως να ετοιμάσετε μαζί με τα παιδιά, σπιτικά τρουφάκια με κακάο για να σας γλυκάνουν όταν επιστρέψετε.

Σπιτικά Τρουφάκια με Κακάο

Σε ένα μπολ σπάτε τα 3/4 από ένα πακέτο μπισκότα και τα χτυπάτε στο μπλέντερ μέχρι να γίνουν σκόνη.

Προσθέτετε 2 κουταλιές ζάχαρη άχνη και 2 κουταλιές της σούπας κακάο και ανακατεύετε μέχρι να γίνουν ένα μείγμα.

Σε μια κατσαρόλα βράζετε 2 φλυτζάνια νερό και 3 κούπες ζάχαρη και ανακατεύετε μέχρι να γίνει σιρόπι. Προσθέτετε το σιρόπι στο στερεό μείγμα και ανακατεύετε με τα χέρια σας μέχρι να γίνει μια ζύμη. Πλάθετε τη ζύμη σε μπαλάκια και εάν  κολλάει στα χέρια σας προσθέτετε λίγο ακόμα μπισκότο.

Τα αφήνετε στο ψυγείο για 2 με 3 ώρες, και όταν κρυώσουν τα περιχύνετε είτε με γλάσσο σοκολάτας, είτε με κακάο είτε με τρούφες.
*Το κακάο είναι μια πολύ ωφελίμη τροφή για τον οργανισμό, και ιδανικά πρέπει να καταναλώνετε μόνη της χωρίς προσθήκη γάλακτος(το γάλα απορροφάει όλα τα θρεπτικά του συστατικά). Προστατεύει το νευρικό σύστημα και μειώνει το ρίσκο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων και νοσημάτων.

Καλή όρεξη σε όλους!

The post Ιδέες και προτάσεις για το μενού της εβδομάδας appeared first on Mommy.gr.

Περισσότερα άρθρα